بحران دست به گریبان صنعت آب می‌شود؟

کدخبر: ۱۹۵۱۸۴
دبیر انجمن تولید کنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از وقوع بحران جدی در صنعت آب در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی خبر داد.
بحران دست به گریبان صنعت آب می‌شود؟

پیمان فروهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که افزایش قیمت حامل‌های انرژی آنگونه که دولت پیش بینی کرده و قرار است به تصویب برسد صنعت آب را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند، اظهار کرد: اگر بنزین آنگونه که دولت پیش بینی کرده با افزایش ۵۰ درصدی روبه‌رو شود و گازوئیل نیز ۵۰ تومان افزایش یابد اثر بسیار بازدارنده‌ای در صنعت آب خواهد داشت و تولید کنندگان را با بحران جدی روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: ما چه در بخش توزیع مویرگی که در سطح شهر انجام می‌شود و چه در بخش توزیع از نمایندگی‌ها به شهرستان‌های مختلف با مشکل هزینه‌ای در ارتباط با حمل و نقل روبه‌رو خواهیم بود، چرا که صنعت آب به صورت مستقیم با هزینه‌های حمل و نقل مرتبط است.

دبیر انجمن تولید کنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان این‌که صنعت آب بیش از سایر صنایع از افزایش قیمت حامل‌های انرژی متضرر خواهد شد، بیان کرد: صنعت آب لجستیک است و به دلیل این‌که هر محموله آن نسبت به حجم زیاد محصولات تعداد کمتری را در بر می‌گیرد بنابراین افزایش هزینه‌های حمل و نقل بر تعداد محصولات سرشکن می‌شود و موجب خواهد شد تا شاهد افزایش قیمت محصولات باشیم.

فروهر افزود: از آنجایی که محصولات صنعت بسته‌بندی آب دارای دو شاخصه اصلی حجیم بودن و سنگین بودن هستند، بنابراین در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی آنگونه که دولت پیش بینی کرده موجب افزایش هزینه‌های توزیع و انتقال محصولات از مبدا به مقصد می‌شود و اگر این اتفاق رخ دهد با افزایش قیمت محصولات روبه‌رو خواهیم بود که موجب پرپر شدن این صنعت خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که اگر قرار است قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد باید با افزایش منطقی ضرایب آن همراه باشد، گفت: اگر قرار بر این است افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نهایت به تصویب برسد باید با افزایش قابل تامل ضرایب آن همراه بوده در غیر این صورت این مساله موجب خواهد شد هزینه‌ حمل و نقل بالا رفته و قیمت محصولات ما افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید