بررسی تحولات بازار ارز در جلسه شورای پول و اعتبار

کدخبر: ۱۹۹۱۰۱
اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه عصر سه شنبه خود، بخش عمده این جلسه را به بررسی آخرین تحولات بازار ارز اختصاص دادده و اقدام های بانک مرکزی برای ایجاد آرامش در بازار ارز را مورد بررسی قرار دادند.
 بررسی تحولات بازار ارز در جلسه شورای پول و اعتبار

به گزارش ایرنا، روند قیمت ارزهای عمده در روزهای اخیر در بازار آزاد رو به افزایش نهاده بود که با ورود بانک مرکزی، از دوم بهمن قیمت اسکناس دلار و یورو در بازار رو به کاهش نهاده است.

در این جلسه که با حضور حداکثری اعضای شورا تشکیل شد، تدابیری نیز برای تداوم روند کاهش ارز در روزهای آتی اندیشیده شد و لزوم همراهی سیاست‌ها و تدابیر در حوزه‌های مختلف حاکمیت مورد تأکید قرار گرفت.

تحولات نرخ ارز در بازار و اقدامات بانک مرکزی در این خصوص بحث طولانی این جلسه شورای پول و اعتبار بود. طی این جلسه اقدامات بانک مرکزی به منظور ایجاد آرامش در بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و

بنا بر اعلام بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار همچنین در جلسه امروز خود مصوب کرد کمیته ای به منظور بررسی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در کشور و اتخاذ تدابیر مناسب‌ به منظور ایجاد رونق در این واحدها در ایام پایانی سال و افزایش تولید تشکیل شود.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، مسعود نیلی دستیار رئیس‌جمهور در اموراقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در این کمیته عضو بوده و ضمن بررسی تدابیر لازم ‌برای تحقق این مهم، پیشنهادات خود را ظرف مدت دو هفته برای اتخاذ تصمیم به شورای پول و اعتبار ارائه خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید