وضعیت کنونی بازار ارز؛ دلار زیاد ، معاملات کم!

کدخبر: ۱۹۹۴۶۱
خبرگزاری صداوسیما: بازار ­­ارز در حالی هفته جاری را آغاز کرد که به گفته معامله گران، بازار با حجم زیادی از دلار مواجه شده، اما در عین حال حجم معاملات کم است.
وضعیت کنونی بازار ارز؛ دلار زیاد ، معاملات کم!

هر چند بازار ارز در هفته گذشته شاهد تلاطمات ارزی بود و نرخ ها روند صعودی­ سپری­ می کرد و حتی در ساعاتی نیز­ نرخ دلار به محدود 4600 تومان نیز افزایش یافت، اما با ورود بانک مرکزی به این بازار و توزیع ارز بانکی، دوباره این بازار به سمت آرامش و کاهش قیمت ها در حال حرکت است.

بانک مرکزی امروز­ برای تنظیم بازار ارز، دلار را با نرخ 4503­ تومان به بازار عرضه کرده این در حالی است که بانک مرکزی 30 دی ماه سال جاری دلار مداخله ای را با نرخ 4485 عرضه می کرد اما میزان عرضه نسبت به روز جاری بسیار کمتر بوده است.

صراف‌های خیابان فردوسی می‌گویند: بانک مرکزی هفته قبل که سیر جدید افزایش قیمت‌ها در این بازار آغاز شد ارز کمتری را توزیع کرده بود که همین موضوع موجب شد تا قیمت‌ها هر روز بیشتر از روز قبل شود.

بر همین اساس فعالان بازار علت اصلی افزایش قیمت در هفته گذشته را کمبود ارز در بازار می‌دانند. هم اکنون نرخ دلار در بازار آزاد 4518 تومان است که نسبت به روز پنج شنبه 25 تومان ارزان شده است.

همچنین نرخ هر یورو نیز هم اکنون در بازار با افت سه تومانی 5711 تومان در حال معامله است. نرخ هر پوند نیز با افت 68 تومانی نیز به 6627 تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید