دست فرزندتان را در خیابان اینترنت رها نکنید!

کدخبر: ۱۹۹۸۷۱
فضای مجازی با اینکه مزایای زیادی برای عموم شهروندان و حتی کودکان دارد اما اگر حضور کودکان در این فضا با حمایت و کنترل والدین همراه نباشد می‌تواند به محلی برای آسیب دیدن کودکان تبدیل شود.
دست فرزندتان را در خیابان اینترنت رها نکنید!

به گزارش ایسنا، فضای مجازی به لحاظ ذاتی سبب ایجاد عدالتی نسبی در پیکره خود شده است به این معنی که دیگر تفاوتی نمی کند که شما از چه طبقه یا صنفی باشید؛ شما به خودی خود و به صرف داشتن یک اکانت حق اظهار نظر دارید همانطور که دیگری دارد. در یک مورد خاص اما کودکان به دلیل نداشتن بلوغ ذهنی و شخصیتی که دارند بهتر است حضورشان در این فضا کنترل شده و یا با حمایت والدین باشد چرا که ممکن است از آسیب های این فضا بیشتر از بقیه لطمه بخورند. در زیر راهکارهایی برای محافظت بیشتر از کودکان در فضای مجازی می آید.

افزایش آگاهی

برای افزایش آگاهی کودکان و رعایت اصول ایمنی باید از تکنیک‌هایی مانند دیدن ویدیوهای آموزشی با محتوای اصطلاحات رایانه‌ای و شناخت ویروس‌های رایانه‌ای انجام گیرد که این عمل باعث بالا رفتن درک اولیه کودکان خواهد شد.

 

 حفاظت از هویت کودکان

کودکان باید بدانند که اطلاعاتی از قبیل نام، آدرس‌ خانه یا شماره تلفن خود را از طریق ایمیل، توییتر، فیس بوک و یا چت روم‌های آنلاین ارسال نکنند و با افراد غریبه در خصوص مطالب شخصی و عمومی در فضای‌سایبر صحبت نکنند و همواره برای محافظ از اطلاعات شخصی خود از بازی‌های آنلاین آموزشی استفاده کنند.

محافظت از رایانه

به طور منظم، به‌روزرسانی نرم‌افزار امنیتی می‌تواند خانواده شما را در برابر کلاهبرداران، هکرها و دیگر تهدیدهای آنلاین محافظت کند که نتیجه آن امنیت مالی خانواده و سایر اطلاعات شخصی شما در برابر خطرات احتمالی است.

به گزارش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)؛ همواره با استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی که به طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، می‌توان فناوری فعلی را حفظ کرده و از آلوده شدن سیستم در برابر برنامه‌های مخرب یا بدافزار محافظت شود.

گذرواژه‌های منحصر به فرد ایجاد کنید

به کودکان خود آموزش دهید که برای ایمنی آنلاین و جلوگیری از دسترسی آسان به اطلاعات شخصی، باید از گذرواژه‌های منحصر به فرد برای حساب‌های اینترنتی خود استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که کودکان شما حساب‌های اینترنتی خود را همیشه نظارت می‌کنند و از گذرواژه‌های قوی مانند ترکیبی از نمادها، اعداد، حروف بزرگ و کوچک استفاده می‌کنند تا دیگران نتوانند به راحتی رمز عبور سیستم رایانه‌ای را حدس بزنند.

نظارت بر فعالیت آنلاین کودکان

نظارت کردن بر فعالیت آنلاین کودکان شما باعث حفظ آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود. والدین می‌توانند با در نظر گرفتن هشدارهای فضای مجازی برای کودکان، نظارت خود را فعال‌تر و هوشمندتر کنند.

جلوگیری از مزاحمت‌های اینترنتی

مزاحمان اینترنتی با استفاده از تکنولوژی‌های الکترونیکی، می‌توانند در هر زمان و هر کجا کودکان شما را مورد آزار و اذیت قرار دهند برای جلوگیری از آزار و اذیت‌های سایبری، والدین باید با ارائه هشدارهای امنیتی کودکان خود را در برابر پست‌های نامفهوم و پیام‌های آزار دهند آگاه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید