تولید400 مگاوات برق بادی و خورشیدی/برنامه ریزی افزایش سالانه هزار مگاوات

کدخبر: ۱۹۹۹۷۶
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت که هم اکنون ظرفیت انرژی نیروگاه های بادی و خورشیدی 400 مگاوات است و برنامه ریزی شده سال آینده این میزان هزار مگاوات افزایش یابد.
تولید400 مگاوات برق بادی و خورشیدی/برنامه ریزی افزایش سالانه هزار مگاوات

همایون حائری در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا در فردیس البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با نصب نیروگاه های بادی و خورشیدی و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، این ظرفیت از سال آینده هزار مگاوات افزایش می یابد.

وی ادامه داد: باید سعی شود از سوخت فسیلی سال به سال کمتر استفاده شود و باید بتوانیم بخشی از مصرف خود را از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ایران دارای سرزمین آفتاب و باد مناسب است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید بتوانیم سالیانه هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی تولید کنیم و هر سال آن را افزایش دهیم.

حائری گفت: ظرفیت شبکه برق کشور 80 هزار مگاوات است که می توانیم حدود 20 هزار مگاوات از این ظرفیت را از طریق انرژی های بادی و خورشیدی تولید کنیم که این موضوع در سال های آینده قابل حصول است.

وی موضوع تکنولوژی را از مهمترین مباحث در انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد و افزود: نیروگاه های بادی جزء نخستین روش های تولید انرژی های تجدیدپذیر است که ما در این زمینه وابستگی هایی داشتیم که برطرف شده است.

معاون وزیر نیرو در ادامه گفت: امروز شاهد ساخت توربین های بادی دو و نیم مگاواتی در شرکت مپنا هستیم و این موضوع قابلیت های مناسبی را برای وزارت نیرو ایجاد کرده است.

وی به بومی سازی فناوری تولید انرژی بادی و خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: این صنعت بومی سازی شده است. موضوع بعد منابع گازی زیادی است که در کشور وجود دارد و ارزان بودن قیمت گاز باعث می شود که در نیروگاه ها به این سمت گرایش پیدا کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: دلیل اصلی آن بومی سازی این تکنولوژی بود، فعالیت در زمینه توربین های بادی آغاز شده، انرژی خورشیدی نیز یک انرژی جدید است که باید تمرکز در این خصوص نیز به عمل آید.

وی همچنین اظهار داشت: بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از فعالیت در زمینه انرژی تجدیدپذیر داشته و مجوزهای خوبی در این زمینه صادر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید