رفت و برگشت دلار به کانال ۴۸۰۰ تومان/ صف طویل مردم در برابر صرافی‌های بانکی + عکس

کدخبر: ۲۰۰۵۰۴
تسنیم: قیمت دلار در حالی در بازار آزاد امروز به کانال ۴۸۰۰ تومان رسید و برگشت که فعالان بازار ارز از توزیع ارز بانکی از سوی صرافی‌های بانک به عموم مردم با قیمت ۴۷۲۵ تومان خبر می‌دهند.
رفت و برگشت دلار به کانال ۴۸۰۰ تومان/ صف طویل مردم در برابر صرافی‌های بانکی + عکس

همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد امروز نرخ های جدیدی در خیابان فردوسی ثبت شد. نرخ هایی که موجب شد دلار برای دقایقی وارد کانال 4800 تومان شود.

البته دلار 4800 تومانی خیلی دوام نداشت و ساعتی بعد با ورود صرافی بانک به بازار ارز و عرضه ی دلار به عموم متقاضیان از شتاب افزایش قیمت کمی کاسته شد. ذکر این نکته ضروری است که صرافی های بانکی از صبح تا ظهر نه نرخی داده بودند نه ارزی به مردم می فروختند.

یکی از فعالان بازار ارز درباره عدم ورود بانک مرکزی به بازار در روز جاری گفت: احتمالا بانک امروز فروش دلار بانکی رو متوقف کرده تا نور چشمی ها بتوانند به بهترین قیمت دلار هایی را که در قیمت های پایین خریده بودند را  در آرامش کامل بفروشند.

این فعال بازار ارز می گوید: اگر بانک میخواهد دلار ارزان شود کافی است یک هفته یک نماینده را مامور فروش ارز در پاساژ افشار کند که یک دستگاه کارتخوان هم همراه داشته باشد تا هر کسی لفظ خرید نقدی میدهد سریع بانک بفروشد. با این روزش به قیمت کف افشار کم می شود و دست واسطه و صراف ها بسته میشود.

به گزاش تسنیم، از ظهر و بعد از آنکه دلار رکورد 4800 تومان را هم زد از خیابان فردوسی و مقابل پاساژ افشار خبر رسید که نماینده بانک به پاتوق اصلی دلارفروش ها رفته و به تمام متقاضیان دلار با نرخ بانکی می فروشد. متقاضیان با کارت ملی می توانند 30 دلار دریافت کنند.

13961115141506577132236510

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید