شرط ترخیص خودروهای در گمرک مانده

کدخبر: ۲۰۱۰۸۰
در حالی که یک ماه قبل رئیس سازمان توسعه تجارت خواستار ترخیص خودروهای در گمرک مانده شده بود، رئیس گمرک در نامه‌ای با این در خواست مخالفت کرد.
شرط ترخیص خودروهای در گمرک مانده

رئیس کل گمرک ایران در مکاتبه‌ای با خسرو تاج رئیس کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد، امکان ترخیص خودروهای در گمرک مانده بدون مصوبه هیئت دولت وجود ندارد. به این ترتیب ترخیص خودروهای در گمرک مانده  با نامه گمرک ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتفی شد. حدود یک‌ماه پیش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پیشنهادی به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تعیین تکلیف خودروهای موجود در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری شده بود.

فرود عسگری در این نامه تاکید کرده، با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش و  واردات خودروهای با سال ساخت بیشتر از یک سال عملا امکان ترخیص خودروهای موصوف بدون تصویب پیش نویس مصوبه پیشنهادی وجود نخواهد داشت.

خودروها که پیش از توقف سایت ثبت‌سفارش وارد گمرک شده بودند با مصوبه جدید هیات دولت که تاکید بر افزایش تعرفه و ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40‌هزار دلار دارد، امکان ترخیص نداشته اند. این در حالی است که  رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ورود این خودروها با ساز و کاری جدید شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید