تصمیم مجلس برای مالیات 97 مشاغل

کدخبر: ۲۰۱۱۳۱
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌مجلس با پیشنهاد افزایش مالیات برای سال ۹۷ موافقت نکرد، گفت: کسبه و بازاریان به منظور حفظ اشتغال موجود نیازمند حمایت مسئولان هستند.
تصمیم مجلس برای مالیات 97 مشاغل

 حمیدرضا حاجی بابایی در جشن پیروزی انقلاب اتاق اصناف همدان ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: بازاریان و اصناف همواره ارکان قوام و استحکام جامعه و کشور بوده و هستند.

وی در مورد نقش اصناف در جامعه افزود: نقش بی‌بدیل و بی نظیر اصناف و بازاریان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره روشن و شفاف است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در شهر شاهد فعالیت تعدادی تاکسی پیکان و پراید فرسوده هستیم، بیان کرد: زیبنده شهر همدان پایتخت تاریخ و تمدن نیست که در سال ۹۶ تعدادی از تاکسی‌های فعال در این شهر پیکان و پراید باشد که از مسئولان استان خواستار هستیم که به ارائه وام و کمک‌هایی به صاحبان این تاکسی‌ها آن‌ها را تغییر خودرو خود یاری کنند تا در سطح شهر به سمت زیباتر کردن فضای شهر حرکت کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ اقدامی به اندازه افتتاح پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار سبب خوش حالی نمی‌شود، عنوان کرد: افتتاح پروژه‌هایی که در شأن تمدن و تاریخ شهر همدان و در راستای ایجاد اشتغال مردم استان موثر است سبب خوشنودی مسئولان و مردم را فراهم می‌کند.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه قبل از حضور در این جشن در مراسم افتتاحیه کلینکی در یکی از مناطق حاشیه شهر بودیم، ابراز کرد: این کلینیک در منطقه حصار همدان و توسط فرزند یکی از شهدای معظم احداث شده و برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده و دارای داروخانه‌ای شبانه‌روزی است و چنین افتتاحیه‌هایی از بهترین برنامه‌ها و اقدامات در ایام‌الله دهه فجر به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: به مسئولان استان سفارش می‌کنم که این روزها بازاریان و کسبه را که به سختی امرار معاش کرده و امورات خود را اداره می‌کنند را به صورت ویژه مورد حمایت قرار دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته گذشته پیشنهادی در مجلس مطرح شد که به دولت اجازه افزایش یا ثبات مالیات در سال ۹۷ داده شود، گفت: بنده، با اخطار قانون اساسی بر اساس اصل ۸۵ این امر را چک سفید دادن به دولت دانستم.

حاجی بابایی با بیان اینکه از نماینده‌ها خواستار رأی ندادن به این پیشنهاد شدیم تا مصوب نشود، عنوان کرد: از همه نمایندگان تشکر می‌کنم که با عدم رأی دهی از سوی آن‌ها این پیشنهاد در مجلس حذف شد.

وی با تأکید بر اینکه از مسئولان استان درخواست می‌کنم که دقت داشته و اجازه ندهند که سیستم‌های دولتی، شبه دولتی و بازارهای پرقدرت بهاره و غیره زندگی هزاران کسبه را برهم بریزند، اظهار داشت: باید اجازه دهیم که کسبه با درآمد متوسط زندگی خود را حتی در صورت ضرر دولت اداره کنند چرا که کسبه در ایجاد و حفظ اشتغال بسیار موثر هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره از بازاریان و اصناف همدان درخواستی داشته‌ام، بیان کرد: خواسته من این است که اگر در این شهر فروشگاه، مرکز خرید، مجتمع تجاری و غیره‌ای ساخته می‌شود اسم مرکز خرید به اسم همدان نباشد بلکه به اسم مرکز خرید غرب کشور بوده و چند استان را تحت پوشش قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید