نهاوندیان:ایجاد فضای مساعد سیاسی در بخش گردشگری،وظیفه دولت است

کدخبر: ۲۰۱۳۲۸
معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: دولت در بخش گردشگری، سه وظیفه عمده دارد که یکی از آنها ایجاد فضای مناسب و مساعد سیاسی است که در این مسیر، تلاش های زیادی صورت گرفته و باید این فضا را حفظ کرد .
 نهاوندیان:ایجاد فضای مساعد سیاسی در بخش گردشگری،وظیفه دولت است

به گزارش ایرنا ، محمد نهاوندیان، در جمع مدیران مرکز سرمایه‌گذاری استان یزد اظهار داشت: دولت ،گردشگری را به عنوان سومین حلقه بعد از طرحهای بازآفرینی شهری امید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر تا پایان سال دنبال می کند.

وی وظیفه دوم دولت برای رشد گردشگری را ایجاد فضای مناسب کسب کار و بهبود شاخصهای مطلوب عنوان کرد و افزود: سومین وظیفه هم ایجاد زیربنای فنی و ارتباطاتی برای حمایت از گردشگری است ولی در کنار همه اینها ، فعالیت های خورد و توجیه اقتصادی موضوع باید به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: گردشگری حتما توجیه اقتصادی دارد از این رو نباید از دولت در این بخش، توقع یارانه داشت زیرا هر جا یارانه باشد آن فعالیت، توجیه اقتصادی ندارد.

نهاوندیان با بیان اینکه همه جای ایران، محور گردشگری محسوب شده و این امر ظرفیت بزرگی برای کشور است، اظهار داشت: زنجیره های گردشگری باید در بخش خصوصی ایجاد شود و همه به آن وصل شوند و در کنار آن حتما مطالعات توجیه اقتصادی خورد گردشگری در درون همین صنعت صورت گیرد.

وی تقسیم کار ملی در بخش گردشگری را لازمه کسب نتایج مثبت دانست و افزود: گردشگران ایرانی ذائقه های مختلفی دارند با سطح درآمدهای مختلف که باید برای همه اینها چاره اندیشی کرد.

عضو هیات دولت دوازدهم با بیان اینکه وظیفه دولت ، سیاستگذاری ، تسهیل و دست باز در گردشگری است تصریح کرد: گردشگری از بهترین ظرفیت ها برای حمایت از سرمایه‌گذاری است به همین دلیل گردشگری در ماموریت ها و اولویت های دولت قرار دارد و یزد را ستاره درخشان این بخش می داند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه امیدوارم تا پایان سال حلقه گردشگری تکمیل شود، تأکید کرد: برای این کار باید تقسیم کار داشته باشیم و دولت و بخش خصوصی هر کدام وظیفه خود را انجام دهند.

استاندار یزد هم در این جلسه گفت: رشد 32درصدی ورود گردشگر خارجی به این استان، بیانگر تلاش دولت است که آن را دنبال خواهد کرد.

محمود زمانی قمی افزود: دولت در حمایت از گردشگری، مصمم است ولی باید در این بخش اصلاح دو موضوع روابط خارجی و اذهان داخلی را بصورت جدی مدنظر داشته باشد.

وی با بیان نقش مهم بخش خصوصی در توسعه گردشگری در کشور و استان یزد تصریح کرد : بخش خصوصی نظرات و پیشنهادات خوبی در حوزه گردشگری دارد و تلاش دولت تدبیر و امید استفاده از این نظرات است.

استاندار یزد در ادامه با بیان اهمیت جایگاه استانهای یزد ، اصفهان و شیراز به عنوان مثلث طلایی گردشگری پیشنهاد کرد تا به منظور لینک شدن این استانها، کمیته ای با حمایت دولت از مسئولان این استان ها در مسائل مرتبط میان گردشگری و اقتصادی تشکیل شود.

زمانی قمی با بیان آمادگی یزد برای ایجاد دبیرخانه این کمیته گفت: امیدواریم با ایجاد این کمیته، زمینه گسترش فعالیتهای گردشگری بیشتر شود.

در این جلسه جمعی از فعالان بخش گردشگری کشور و استان یزد نظرات و پیشنهادات خود را درباره وضعیت این صنعت بیان کردند.

نهاوندیان در سفری دو روزه به استان یزد در جمع فعالان اقتصادی استان حضور یافت و ضمن شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، با خانواده شهدا دیدار و از یک واحد فولادی بازدید و در جمع فعالان گردشگری و اساتید دانشگاهی هم سخنرانی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید