پیش بینی یک مقام رسمی از میزان افزایش قیمت مسکن در سال 97

کدخبر: ۲۰۱۶۷۳
مظاهریان گفت: سال آینده افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت و تنها ۲ درصد بیش از نرخ تورم در برخی از مناطق تهران با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.
پیش بینی یک مقام رسمی از میزان افزایش قیمت مسکن در سال 97

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال آینده افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت، اظهار کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته تنها 2 درصد بیش از نرخ تورم در برخی از مناطق تهران با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

مظاهریان با بیان اینکه سیاست اصلی دولت تقویت صندوق پس‌انداز یکم است، گفت: صندوق پس‌انداز یکم، سالم‌ترین فرآیند برای خانه‌دار شدن مردم است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون بیش از 370 هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده‌اند و آرزوی ما این است که این میزان سپرده‌گذاری بیش از 50 درصد افزایش یابد.

مظاهریان بیان کرد: صندوق پس‌انداز یکم  به تدریج تسهیلات را پرداخت می‌کند در نتیجه هیچ شوکی به بازار برای افزایش قیمت وارد نمی شود.

وی تاکید کرد: تمامی سپرده های این صندوق سرمایه مردم است و هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، بنابراین با افزایش قیمت نفت یا دلار نرخ‌ها تغییر نمی‌کند و ما باید از این صندوق دفاع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم، کمترین میزان نرخ سود تسهیلات را در نظر گرفته است، گفت: نرخ سود تسهیلات در بافت‌های فرسوده 8 درصد و در سایر بافت ها 9.5 درصد است که با دستور رئیس جمهور نرخ سود در بافت‌های فرسوده، 2 درصد نیز بیشتر کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و با ارائه مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، مدت بازپرداخت تسهیلات از 12  به 15 سال خواهد رسید.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمامی خانوارها می‌توانند با یک سال سپرده‌گذاری دو برابر سپرده خود، تسهیلات دریافت کنند و ما سعی داریم با این اقدامات میزان تقاضای مسکن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه فرآیند نظام تامین مالی برای خانه‌دار شدن باید تغییر کند، گفت: هم اکنون 50 درصد قیمت مسکن، تسهیلات پرداخت می‌شود و امیدوار هستیم این میزان تسهیلات به 70 درصد برسد.

مظاهریان در خاتمه یادآور شد: باید تقاضا را به نفع خانوارها تغییر دهیم و بتوانیم روند خانه‌دار شدن آسان‌تر کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید