چین میزان ذخیره ارزی دلاری را افزایش داد

کدخبر: ۲۰۲۰۱۸
آمار جدید دولت چین نشان می دهد این کشور پس از یک دوره کاهش ذخیره دلاری بار دیگر میزان اوراق قرضه دلاری را افزایش داده است.
 چین میزان ذخیره ارزی دلاری را افزایش داد

به گزارش  ایرنا از تارنمای یی سی چین، این افزایش به این معناست که آمریکا بزرگترین بدهکار چین و این کشور نیز بزرگترین طلبکار واشنگتن خواهد بود.

دولت چین با داشتن اوراق قرضه دلاری می تواند فشار زیادی در زمینه تجاری بر آمریکا وارد کند و این یکی از امتیازات تجاری این کشور در برابر واشنگتن محسوب می شود که چین هر از چند گاهی در زمان های اوجگیری تنش های اقتصادی دو کشور از آن بهره می گیرد.

حالا که چین احساس می کند آمریکا در حال فشار آوردن بر این کشور در عرصه اقتصادی و تجاری است، اقدام به افزایش اوراق قرضه دلاری گرفته است.

چین در ماه نوامبر سال 2017 به یکباره 12 میلیارد و 600 میلیون دلار از قرض دلاری خود را کاهش داد اما در ماه دسامبر هشت میلیارد و 300 میلیون دلار بر آن افزود.

آمار رسمی بانک مرکزی چین نشان می دهد میزان این اوراق قرضه دلاری نزد چین به یک هزار و 184 میلیون و 900 هزار دلار رسیده است.

ژاپن که دومین دارنده این اوراق است پنج ماه متوالی است که آن را کاهش می دهد و با کاهش 22 میلیارد و 600 میلیون دلاری این کشور اکنون یکهزار و 615 میلیون دلار از این اوراق را در اختیار دارد.

همزمان ذخیره ارزی چین برای دوازدهمین ماه متوالی افزایش یافته و به سه هزار و 160 میلیارد دلار رسیده است و در این بخش نیز چین جایگاه بزرگترین دارنده ذخایر ارزی دنیا را در اختیار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید