رفتار صرافان عوض شد/ موج «دلار» در راه بازار

کدخبر: ۲۰۲۴۹۹
افت شدید انواع نرخ ارز دیروز در حالی ادامه یافت که گزارش‌ها از بازار ارز حاکی است که کاهش قیمت ارزها باعث شده تا اکثر صرافان به جای خرید به فروش روی بیاورند و برای فروش ارز عجله نشان دهند.
رفتار صرافان عوض شد/ موج «دلار» در راه بازار

افت 25 تومانی نرخ دلار باعث شد تا دیروز ورود این ارز که مدت‌ها بود نرخ 4500 تومان را برای خود محدوده امنی ثبت کرده بود وارد کانال 4400 تومان شود.

نکته جالب بازار ارز این بود که صرافان با دیدن افت نرخ دلار و سایر ارزها بیشتر فروشنده باشند و عجله زیادی برای فروش ارزهای خود نشان دهند.

در صورت تداوم این وضعیت می توان انتظار داشت که موجی از ارز و به طور ویژه دلار به بازار سرازیر شده و زمینه کاهش بیشتر قیمت ها را فراهم آورد.

بنا براین گزارش، نرخ یورو نیز دیروز با 52 تومان کاهش 5523 تومان دادوستد شد. درهم نیز با 4 تومان کاهش 1300 تومان و پوند انگلیس با 26 تومان کاهش 6707 تومان خریدوفروش شد.

در حالی که دیروز نرخ انواع ارز و اونس جهانی طلا کاهش یافته بود اما قیمت انواع سکه بهار آزادی به آن صورت افت نداشت.

سکه بهار آزادی طرح جدید بدون تغییر قیمت یک میلیون و 478 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 445 هزار تومان به فروش رسید.

نیم سکه بهار آزادی با 3 هزار تومان کاهش 722 هزار تومانی و ربع سکه بهار آزادی با هزار تومان کاهش 442 هزار تومان به فروش رسید.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با 668 تومان کاهش 143 هزار و 320 تومان دادوستد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید