ماجرای یک «کارت اعتباری» بی اعتبار در ایران!

کدخبر: ۲۰۲۵۱۲
طرح کارت‌ اعتباری خرید کالای ایرانی نه تنها در سال جاری به مرحله اجرا درنیامد بلکه برای سال 1397 هم هیچ برنامه‌ای جهت اجرای آن اعلام نشده و طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی سال آینده نیز اجرایی نخواهد شد.
ماجرای یک «کارت اعتباری» بی اعتبار در ایران!

قرار بر این بود که طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال جاری با رفع نقایص طرح قبلی که در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی اجرایی شود؛ دستوری که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طبق ابلاغیه‌ای به این دو دستگاه ابلاغ شد اما هرگز به سرانجام نرسید.

براساس مصوبه ستاد برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی باید طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت و نیز بانک مرکزی در سال جاری مدنظرقرارمی‌گرفت، چراکه به عنوان وظیفه این دو دستگاه تعریف شده بود. پروژه‌ای که این دو دستگاه موظف بودند پس از تهیه، آن را جهت اجرا و ابلاغ به تصویب سازمان برنامه و بودجه برساند. اتفاقی که به مرحله اجرا در نیامد و عملیاتی نشد.

حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی - در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال آینده تصریح کرد: همان طور که پیش از این انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرده بود طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال جاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی به مرحله اجرا در نیامد.

وی اظهار کرد: باید اعلام کنیم که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اجرای این طرح در سال آینده توسط نهادهای متولی وجود ندارد و طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال آینده نیز اجرایی نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید