کانال جدید برای عرضه خانه های خالی به بازار مسکن

کدخبر: ۲۰۲۷۶۷
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی راه اندازی لیزینگ مسکن در سال آینده را محتمل خواند و گفت: ورود لیزینگ‌های بانکی به بخش مسکن می تواند موجب ورود خانه‌های خالی از سکنه به بازار شود.
کانال جدید برای عرضه خانه های خالی به بازار مسکن

حامد مظاهریان در خصوص عدم راه‌اندازی لیزینگ مسکن در نظام بانکی گفت: بانک مرکزی نگران این است که بانک‌ها سپرده‌های خود را در لیزینگ‌ها واریز کنند چون سود بیشتری دارد، بنابراین بانک مرکزی از این جهت سیستم بانکی را از این اقدام منع کرده است.

وی افزود: البته بنده موافق هستم که لیزینگ‌های بانکی هم وام مسکن همراه با کنترل اعطا کنند، یعنی این گونه نشود سرمایه‌هایی که برنامه‌ریزی شده به مسکن کم در آمدها اختصاص یابد وارد لیزینگ‌ها شود.

مظاهریان خاطرنشان کرد: در عین حال یکی از بحث‌هایی که برای خانه‌های خالی از سکنه داریم، ورود با کنترل از طریق لیزینگ‌های بانکی به بازار مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا لیزینگ‌ مسکن امسال راه‌اندازی می‌شود ادامه داد: تصور نمی‌شود امسال راه‌اندازی شود اما همین که مجوز لیزینگ‌ برای دادن وام به خودرو انجام شد یک گام رو به جلو بود و امید است گام دوم در سال آینده برای بخش مسکن نیز دنبال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید