پیش‌بینی تداوم فضای مثبت بازار سرمایه در سال 97

کدخبر: ۲۰۴۱۵۳
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هم اکنون وضعیت بازار برای سهامداران مثبت است و پیش‌بینی‌ها روند رو به رشدی را برای بازار در سال ۹۷ رقم می‌زند.

علی موسوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که در اواخر و اواسط اسفندماه بازار بورس رشد مناسبی را تجربه کند، اظهار کرد: باتوجه به روز‌های پایانی اسفند بسیاری از شرکت‌های بزرگ در بورس به علت بودجه بالا تغییرات مثبتی را رقم خواهند زد و این درحالی است که در سال ۹۷ بودجه بسیاری از شرکت‌ها مشخص می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه از بهبود وضعیت بازار مسکن خبر داد و گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون خودروسازی، بافت فرسوده و نوسازی طی سال جاری، توانسته‌اند رشد خوبی داشته باشند و این امر در بازار بورس تأثیرگذار است.

به گفته وی، انتخابات ریاست جمهوری توانست بر رشد شاخص‌ها و چهار شرکت بزرگ بورسی تأثیرگذارد.

موسوی از پیش‌بینی تداوم فضای مثبت بازار سرمایه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: هم اکنون وضعیت بازار برای سهامداران مثبت است و پیش‌بینی‌ها روند رو به رشدی را برای بازار رقم می‌زند.

بازار بورس با کمبود نقدینگی مواجه است

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه،  با بیان اینکه بازار سهام به طور معمول در روزهای پایانی سال با کمبود نقدینگی مواجه می‌شود، اظهار کرد: صندوق‌ها به سبب موضوعاتی چون پرداخت عیدی، تزریق نقدینگی به بازار را با مشکل مواجه می‎کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش نقدینگی و نوسان سود بانکی وضعیت بازار چندان مناسب نیست و امیدواریم در آینده نزدیک ثبات نسبی را در کشور شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار از ابتدای سال، نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: انتخابات ریاست جمهوری توانست تأثیر خود را بر شاخص‌ها داشته باشد و به همین منوال سال پرنوسانی را پست سر گذاشتیم.

به گفته دارابی؛ انتظار می‌رود که بازار سرمایه سال آینده وضعیت روبه رشدی را تجربه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید