رئیس اتاق بازرگانی ایران؛ اقدامات اورژانسی اشتغال پایدار به وجود نمی آورد

کدخبر: ۲۰۴۱۶۱
شافعی گفت: برای اشتغالزایی اقدامات اورژانسی نمی‌تواند منجر به اشتغال پایدار شود.

به گزارش خبرنگار غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آخرین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران در سال ۹۶، با بیان اینکه ایجاد اشتغال  مهمترین موضوع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور است، اظهار کرد: افزایش اشتغال مولد در بخش خصوصی می‌تواند افزایش درآمد ملی، رشد اقتصادی پایدار، کاهش نابرابری‌های اجتماعی، بر طرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی و ارتقای رضایت عمومی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اقدامات اورژانسی نمی‌تواند منجر به اشتغال مولد شود، تصریح کرد: دولت برای اشتغالزایی در روستاها بودجه مناسبی را در نظر گرفته است که در صورت عدم مدیریت صحیح امکان اتلاف آن وجود دارد.

شافعی با اشاره به کاهش راندمان در بخش کشاورزی، بیان کرد: میزان بهره‌وری در کشاورزی ایران بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است به طوری که در ایران با ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت، ارزش صادرات آن در این حوزه کمتر از ۷ میلیون دلار است، در حالی که مالزی با ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیرکشت، میزان صادراتش ۲۵ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: حمایت از بخش کشاورزی به عنوان اولویت مهم در اقتصاد، مانع از افزایش حاشینه‌نشینی می‌شود.

شافعی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در بازسازی مناطق شهری نقش پررنگ‌تری داشته باشد، تأکید کرد: بازسازی مناطق مسکونی در مرکز شهر از سوی دولت پیشنهاد شده است و برای جلوگیری از رکود باید این موضوع توسط واحدهای خصوصی کوچک صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان با اشاره به کاهش دخالت دولت در اقتصاد، گفت: خام فروشی و حضور دولت‌ها در اقتصاد به رشد پایدار و اقتصاد منجر نمی‌شود و باید سخن رئیس جمهور بر افزایش حضور بخش خصوصی اجرایی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید