انتخابات اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پکن برگزار شد

کدخبر: ۲۰۴۶۴۷
انتخابات اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پکن امروز جمعه با حضور شماری از فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در پکن برگزار شد.

در این انتخابات که با حضور 'علی اصغر خاجی' سفیر ایران در چین و در سفارت کشورمان در پکن برگزار شد 5 عضو اصلی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین شعبه پکن همراه با یک عضو علی البدل و همچنین دو بازرس همراه با یک عضو علی البدل انتخاب شدند.

در پایان این انتخابات آقایان حسن توانا، مهرداد توکلی، مجید شماعی زاده، حسن رضایی و ارسطو پور حیدری به عنوان اصلی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پکن و آقای احسان توانا نیز به عنوان عضو علی البدل این اتاق انتخاب شدند.

همچنین در این انتخابات آقایان نوید مجلسی به عنوان بازرس اصلی و احمد یارمحمدی به عنوان عضو علی البدل بازرسی انتخاب شدند.

اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین با هدف حمایت از فعالیت های بازرگانی میان دو کشور ایران و چین و با رسالت توانمندسازی، فرصت سازی، کارآفرینی و ارزش آفـرینـی بازرگانان و نیز در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی، بازرگانی، صنعتی، خدماتی و ایجاد موازنه تجاری بین دو کشور ایران و چین تشکیل شده است.

این نهاد اقتصادی تنها تشکل رسمی و قانونی بازرگانان ایرانی مستقر در چین است که با تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور مدنی چین معرفی شده است. 

اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پکن از سال 2008 فعالیت خود را آغار و در سال 2015 با همراهی اتاق های شانگهای و گوانگجو، اتاق سراسری بازرگانی ایرانیان مقیم چین را تشکیل داد. 

بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی که در مناطق شمالی چین مستقر هستند تحت حمایت و پوشش اتاق پکن قرار دارند.

وظایف و برنامه های این اتاق شامل برگزاری نشست های تخصصی بازرگانی و سرمایه گذاری، شرکت در نمایشگاه های مختلف، برگزاری دیدار و نشست با اتاق های بازرگانی تخصصی چینی در مناطق مختلف چین، هماهنگی و اعزام گروه های بازرگانی و سرمایه گذاری چینی به ایران و شناسایی و معرفی فرصت های متعدد تجاری به اعضای خود می است.

فعالیت های اتاق در قالب کارگروه های تخصصی که مجموعه هایی مرکب از اعضای حقوقی اتاق هستند و به علت برخورداری از زمینه های مشابه فعالیت، دارای دغدغه ها، مشکلات و فرصت های مشابه نیز هستند تعریف شده است.

این کارگروه ها به صورت دوره ای نشست هایی جهت همفکری و هم افزایی تشکیل داده و نتایج این نشست ها را در قالب راهکارها و پیشنهادهای تخصصی به منظور اجرایی و عملیاتی کردن آن به نحو مقتضی به هیأت مدیره ی اتاق ارائه می کنند. 

در حال حاضر شرکت های عضو اتاق براساس تخصص و زمینه کاری و با برخورداری از سابقه و تجربیات مرتبط و قابل قبول در خصوص فعالیت های تجاری و بازرگانی با چین در قالب پنج کارگروه به فعالیت می پردازند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید