سهم ناچیز ایران از گردش مالی 120 میلیارد دلاری گیاهان دارویی

کدخبر: ۲۰۵۶۴۱
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: گردش مالی گیاهان دارویی در جهان 120 میلیارد دلار است که سهم ایران در این زمینه ناچیز است.

همایون هاشمی با بیان اینکه طب سنتی ایران سابقه تاریخی بالایی دارد، گفت: متاسفانه این مهم در کشور مورد غفلت گرفته است؛ به دنبال این هستیم که با بها دادن به این مهم و برگزاری جلسات و همایش‌هایی با افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به نقطه اشتراکی برسیم و برنامه‌ای دقیق و کارشناسی شده را با کمک ذی‌نفعان طراحی کنیم.

وی افزود: یکی از مباحثی که در طب ایرانی محل توجه است ظرفیت‌هایی است که در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد زیرا ایران یکی از اقلیم‌های غنی جهانی گیاهان دارویی است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه در زمینه تولید و صادرات گیاهان دارویی ظرفیت بالایی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: اگر در کشور زیرساخت‌های لازم فراهم شود تعداد زیادی از کشورها آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی را دارند.

هاشمی مطرح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد اشتغال در حوزه تولید و فرآوری داروهای گیاهی می‌توان طب سنتی را به عنوان اقتصادی پویا در جهان مطرح کرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید