سقوط ۱۲ درصدی سهام تسلا بعد از مرگ راننده خودروی نیمه خودران

کدخبر: ۲۰۵۸۶۹
«تسلا موتورز» با اظهار نظر رسمی درباره حادثه تصادف روز جمعه خودروی مدل ایکس در کالیفرنیا اعلام کرد خودرو هنگام حادثه در حالت اتوپایلوت بوده است. این درحالی است که سهام این کمپانی 12 درصد کاهش پیدا کرده است.

مقامات کمپانی تسلا گفتند بر اساس لاگ فایل حادثه به این نتیجه رسیده‌اند که راننده هیچ واکنشی در برابر حادثه‌ پیش رو از خود نشان نداده و سیستم را از حالت اتوپایلوت بیرون نیاورده است در حالی که حدود 5 متر و با فاصله 150 متری از تصادف اصلی فاصله داشته است.

بر اساس استدلال تسلا و دستورالعمل استفاده از خودرو در حالت نیمه خودران، سیستم هنگام مواجه با خطر، از راننده می‌خواهد تا فرمان رهاشده را در دست گیرد اما ظاهرا راننده 38 ساله خودروی مدل ایکس که در حادثه روز جمعه گذشته در «مانتین ویو» کشته شد، چنین کاری را انجام نداده است.

به هر حال این استدلال از سوی تسلا برای مردم وسهامداران قانع کننده نبوده و باعث شد تا سهام این کمپانی در بورس 12 درصد کاهش پیدا کند

ستاد ملی ایمنی حمل و نقل امریکا / NTSB پیش‌تر تسلا موتورز و سیستم اتوپایلوت را در حادثه ماه می 2016 که منجر به مرگ راننده خودرو شد، مقصر دانسته بود.

این بار اداره ملی ترافیک بزرگراهی/ NHTSA ضمن ورود به کیس، تحقیقات خود را آغاز کرده و در عین حال کارشناسان یک بار دیگر سیستم نیمه خودران تسلا روی خودروهایش را زیر سوال برده‌اند.

از سوی دیگر خبر برخورد خودروی خودران اوبر با عابری در آریزونا در 18 مارس امسال نیز باعث شد تا توسعه فناوری خودران اوبر به حالت تعلیق درآید.

به نظر می‌رسد فناوری خودران و نیمه خودران بار دیگر به کما می‌رود تا شاهد ظهور فناوری ایمن‌تری از سوی سازندگان باشیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید