قیمت بیمه شخص ثالث 98 + جدول

کدخبر: ۲۰۶۶۷۱
قیمت بیمه شخص ثالث 98 اعلام شد. قیمت های ذکر شده از سوی بیمه مرکزی اعلام شده که ارقام نشان افزایش 10 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث 98 را دارد.
قیمت بیمه شخص ثالث 98 + جدول

نرخ بیمه شخص ثالث 98 مشخص شد

بیمه مرکزی جداول حق بیمه پایه شخص ثالث را برای امسال منتشر کرده که نشان می دهد حق بیمه پایه برای این رشته نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

قیمت بیمه شخص ثالث 98 + جدول

براساس جداول منتشر شده بیمه مرکزی، حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال 1397 با توجه به تعیین خسارت 3 میلیارد و 80 میلیون ریالی تعهدات بدنی (دیه) و 77 میلیون ریالی تعهدات مالی نسبت به سال گذشته 10- درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:
حق بیمه ها در سال آینده افزایش خواهد یافت؟
قیمت و جدول نرخ بیمه شخص ثالث ۹۷ + نحوه محاسبه و قسطی

 

 جدول نرخ حق بیمه شخص ثالث برای سال 1397

 در جداول منتشر شده حق بیمه وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر 836 هزار تومان، پیکان، پراید و سپند 990 هزار تومان، سایر وسایل نقلیه چهار سیلندر یک میلیون و 163 هزار و 800 تومان و بیش از چهار سیلندر یک میلیون و 302 هزار و 400 تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:
کارگران فاقد بیمه برای دریافت سبد کالا چگونه شناسایی می شوند؟
بیمه شخص ثالث جدید چگونه خواهد بود؟

 

بر این اساس مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، تاکسی، کرایه و مسافرکش درون شهری، 10 درصد و سواری تاکسی و مسافرکش شخصی برون شهری، 20 درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه تعیین شده است.

تعرفه خوروهای خدماتی مشخص شد

همچنین وسایل نقلیه عمومی شهری حمل مسافر با ظرفیت بیش از شش نفر 50 درصد تخفیف تعلق گرفته است. در توضیحات منتشر شده درباره این جداول نیز آمده است که تعرفه حق بیمه آمبولانس، وسایل نقلیه ویژه حمل خون، حمل وسایل رادیولوژی و آتش نشانی با توجچه به نوع و ظرفیت آنها براساس تعرفه وسایل نقلیه مشابه محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 
نرخ بیمه شخص ثالث خودروها اعلام شد + جدول

 

نحوه اعمال سایر انواع تخفیف ها و اضافه نرخ های حق بیمه این پوشش نیز تابع ضوابط مندرج در آیین نامه اجرایی ماده 18 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و با رعایت بخشنامه 120058/400/96 تاریخ نهم اسفندماه 1396 بیمه مرکزی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید