چهارمین قطار مسافری لوکس قم - مشهد ساخته‌شده به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی شد

کدخبر: ۲۰۷۰۱۵
چهارمین قطار مسافری لوکس قم ـ مشهد ساخته‌شده به دست متخصصان ایرانی در راه‌آهن قم، حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کرد.
چهارمین قطار مسافری لوکس قم - مشهد ساخته‌شده به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی شد

به گزارش ایسنا، منطقه قم، محسن اعتماد، مدیرکل راه‌آهن قم در حاشیه راه‌اندازی چهارمین قطار مسافری لوکس قم ـ مشهد عنوان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی افتخار داریم چهارمین قطار مسافری لوکس قم ـ مشهد ساخته‌شده به دست متخصصان ایرانی در راه‌آهن قم، حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این قطار صد درصد ایرانی دارای کوپه ۴ تخته لوکس و ظرفیت ۴۰۰ نفر مسافر است، که با بلیط ۱۱۲ هزار تومان با تخفیف ۴۰ درصدی و قیمت ۸۰ هزار تومان در خدمت مسافران است.

اعتماد بیان کرد: قطار مسافری لوکس قم – مشهد ساخت شرکت واگن‌سازی پارس در تملک شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء است.

وی اظهار داشت: این قطار با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت یک روز در میان، در قالب یک رام به مشهد سفر می‌کند و کیفیت قطار در درجه بالایی قرار دارد، البته قطارهای قم به مشهد به صورت عادی به روال خود باقی است.

وی گفت: دو رام قطار حومه‌ای قم به تهران نیز از ۱۶ فروردین ۹۷ به قطارهای قم اضافه شده که در حال حاضر ۶ زوج قطار قم به تهران داریم. این قطارها با ۲ ساعت زمان سیر و قیمت ۴ هزار تومان فعال هستند.

مدیرکل راه‌آهن قم تاکید کرد: سیاست برای کاهش ترافیک و استفاده از ظرفیت‌های ریلی است، در این راستا در سال ۹۶ به میزان یک‌میلیون و ۹۸۳ هزار نفر با قطارهای قم تردد کرده‌اند که این تعداد در سال ۹۵ یک‌میلیون و ۵۳۸ هزار نفر بوده که ۲۶ درصد افزایش مسافر داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز نیز ۱۲۰ هزار نفر در قم با قطار جابه‌جا شدند که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید