نظر محمود صادقی درباره تحلیل ارزی نیلی

کدخبر: ۲۰۷۱۸۲
محمود صادقی معتقد است که تحلیل مسعود نیلی در مورد نرخ ارز به شائبه تمایل دولت به افزایش نرخ دلار دامن زده است.

به گزارش اقتصادنیوز، محمود صادقی در گفت وگو با خط اعتدال با اشاره به نظر برخی منتقدان که خواست دولت را در افزایش نرخ دلار بی تاثیر نمی دانند، گفت: برخی منتقدان معتقدند خود دولت هم از این اتفاق بدش نمی آید و در این افزایش نرخ ارز بی تاثیر نبوده است. آقای نیلی از مشاوران اقتصادی دولت تحلیلی داده است که به این موضوع و شائبه دامن می زند. دیدگاه اقتصادی هست که هرگونه تلاش برای تثبیت نرخ ارز آثار زیان بار اقتصادی دارد و به ضرر تولید ملی است، ولی به نظر من آقای سیف تعمدی بودن این اتفاق از طرف دولت را قبول ندارند و همچنین نمی پذیرد که بانک مرکزی در این باره ضعیف عمل کرده است. او افزود: رئیس بانک مرکزی کنترل نرخ ارز را فعال می داند در حالی که در این باره تردید وجود دارد و یکی از مواردی که مجلس باید درباره آن شفاف سازی کند عملکرد دولت در این باره است.
صادقی با بیان اینکه فشارهایی که برخی دولتی ها درباره دست های پنهان بازار ارز و فشار بر آن مطرح می کنند نگران کننده است گفت: اگر چنین موضوعی صحت دارد و تا این حد تاثیرگذارند باید دولت صراحتا و بدون نگرانی درباره آنها با مردم صحبت کند و اگر نیستند این حالت ابهام مشکل آفرین است و باید دولت زودتر این وضعیت را روشن کند.
رییس فراکسیون شفاف سازی و انضباط مالی مجلس تاکید کرد: یکسری عوامل خارج از کنترل دولت هم قطعا وجود دارد و این تهدیدهای بیرونی تعادل بازار ارز را به هم می زند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک