پس‌لرزه‌های اقتصادی حمله آمریکا به سوریه /وال استریت سقوط کرد/سهام بانکها روند کاهشی به خود گرفت

کدخبر: ۲۰۷۸۵۵
معاملات جمعه بازارهای جهانی در حالی پایان یافت که پس از نتایج عملکرد ضعیف بانک‌ها، سهام شرکت‌های مالی به شدت سقوط کرد و با نگرانی از درگیری سوریه، وال‌استریت به افت خود ادامه داد.

به گزارش رویترز، معاملات جمعه بازارهای جهانی در حالی پایان یافت که پس از نتایج عملکرد ضعیف بانک‌ها، سهام شرکت‌های مالی به شدت سقوط کرد و با نگرانی از درگیری سوریه، وال‌استریت به افت خود ادامه داد.

شاخص بانک‌های اس‌اندپی ۲.۶ درصد سقوط کرد و شاخص گسترده‌تر مالی اس‌اندپی را ۱.۶ درصد به قعر برد که این، بدترین عملکرد در بین ۱۱ شاخص اس‌اندپی، بود.

سهام جی‌پی‌مورگان چیس، که بزرگترین بانک آمریکا از لحاظ سرمایه است، با اعلام نتایج عملکرد ربع‌سالانه آن، که کمی از حد انتظار ضعیف‌تر بود، ۲.۷ درصد سقوط کرد. سهام جی‌پی‌مورگان بالاترین وزن را در شاخص اس‌اندپی۵۰۰ به خود اختصاص داده است.

ولز فارگو، پس از این‌که این بانک اعلام کرد امکان دارد برای حل‌ و فصل تحقیقاتی که در مورد بانک انجام می‌شود، جریمه‌ای ۱ میلیارد دلاری پرداخت کند، سهام آن ۳.۴ درصد سقوط کرد.

پس از این که دیشب دپارتمان دولت آمریکا اعلام کرد که مدارکی به دست آورده که سوریه حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما را انجام داده است، بازار سهام وال‌استریت به افت خود ادامه داد.

میانگین صنعتی داو جونز ۱۲۲.۹۱ واحد یا ۰۵ درصد، سقوط کرد و به ۲۴۳۶۰.۱۴ واحد رسید. اس‌اندپی ۷.۶۹ واحد یا ۰.۲۹ درصد افت کرد و در سطح ۲۶۵۶.۳ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک با  از دست دادن ۳۳.۶۰ واحد یا ۰.۴۷ درصد، در سطح ۷۱۰۶.۶۵ واحد به کار خود پایان داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید