خودروهای محبوب بازار ایران

کدخبر: ۲۰۷۹۲۳
بررسی شرایط فعلی بازار خودروی ایران نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در کشور بیشترین تقاضا را برای خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان دارند و بخش اعظمی از تولید سالانه صنعت خودروی کشور معطوف به پاسخگویی آنی به نیاز این طیف از خریداران شده است.

این بخش که با کمترین میزان تنوع و کیفیت همواره محل انتقاد خریداران است، برخلاف بخش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بازار خودروی ایران، چندان از مسائل مهمی همچون تغییرات تکنولوژیک، طراحی مدرن و ایمنی بالا سود نبرده و فضایی کاملا خنثی دارد. در عوض کلاس خودروهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بخشی متنوع، جذاب، رقابتی و مملو از انتخاب‌های مدرن، زیبا، ایمن و بعضا باارزش است که دست خریداران را برای انتخاب باز گذاشته است. به این بهانه تلاش داریم تا برای آشنایی مخاطبان کلیه انتخاب‌ها در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی را در سه کلاس شاسی‌بلند، سدان و هاچ‌بک معرفی کرده و با کنار هم قرار دادن نام‌ها، خوانندگان را با سطح تنوع جالب این رده از بازار آشنا کنیم.

رده هاچ‌بک‌ها: خودروهای هاچ‌بک به واسطه سهولت بالا در رانندگی شهری، زیبایی طراحی و مصرف اقتصادی در بین خریداران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در بین هاچ‌بک‌های تولید داخل سه محصول برلیانس ۳۲۰ فول اتومات، رنو ساندرو اتومات و پژو ۲۰۷ اتومات جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار هستند، ضمن اینکه ام‌وی‌ام ۳۱۵اچ، هیوندای آی۱۰ و هیوندای‌ای ۲۰ هم به‌عنوان سه محصول با طراحی زیبا از جمله خودروهای جذاب این رده هستند. در عین حال از بین نمونه‌های وارداتی می‌توان به میتسوبیشی میراژ به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی بنزینی بازار ایران و کیا پیکانتو محصول کره جنوبی اشاره کرد.

رده سدان‌ها: با وجود رشد چشمگیر سهم خودروهای شاسی‌بلند از بازار خودروی ایران، این سدان‌ها هستند که در رتبه نخست پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران قرار داشته و بخش عمده خریداران هنگام مراجعه به بازار سراغ این محصول می‌روند. در بازار ایران چهار خودرو برلیانس ۳۳۰ اتومات، دنا پلاس، چری آریزو ۵ و کیاسراتو خودروهای موفقی هستند که توانسته‌اند با انبوهی از امکانات، طراحی مناسب، ایمنی بالاتر از متوسط و نیز قیمت معقول، فروش بالایی را عاید سازندگان خود کنند. در عین حال چهار خودروی کاملا جدید به نام‌های جیلی جی‌سی۶ نیو فیس، ام‌جی ۳۶۰ توربو، بسترن بی۳۰ و دنا پلاس توربو در شمار خودروهایی هستند که موفقیت بالایی را در سال ۹۷ برای آنها می‌توان متصور بود. در این بین خریداران می‌توانند با انتخاب محصولاتی نظیر ام‌وی‌ام ۵۵۰، جک جی۵، لیفان ۸۲۰، پژو ۳۰۱ و آریو زد۳۰۰ محصولاتی متفاوت و نسبتا جذاب را در همین رده خودرویی انتخاب کنند. در نمونه‌های وارداتی حضور رنو سیمبل به‌عنوان نسل جدیدتر رنو لوگان (تندر۹۰) با بهایی ۱۰۰ میلیونی یک اتفاق مثبت است که می‌تواند برای برخی خریداران جذابیت بالایی داشته باشد.

رده شاسی‌بلندها و کراس اوورها: این رده از تنوع بسیار بالایی در محدوده قیمتی نه‌چندان گسترده برخوردارند. در بین نمونه‌های تولیدی کمتر نمونه غیرچینی را می‌توان یافت ولی این به معنی نبود کیفیت در بین محصولات این رده نیست. در این بین محصولاتی نظیر برلیانس سی‌کراس، هایما اس۷، چانگان سی‌اس۳۵، ام‌وی‌ام ایکس۳۳اس و چری ایکس۲۲ جزو خودروهای موفق بازار به‌شمار می‌روند ضمن اینکه چری تیگو ۵، جک اس۵ و لیفان ایکس۶۰ از جمله خودروهایی هستند که موفق شده‌اند اعتماد برخی از خریداران را کسب کنند. یک محصول جذاب و اقتصادی هم در بازار ایران تولید می‌شود که با ژنوم فرانسوی و نام چینی توانسته در سال ۹۶ بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد. دانگ‌فنگ اچ۳۰ کراس که محصولی با ظاهر استیشن‌واگن، گیربکس اتوماتیک و موتور ساخت پژو است، استیشن‌واگن مرتفع و جذابی است که این روزها بسیاری از خانواده‌های ایرانی را به سمت خود می‌کشد. ضمنا دو گزینه جدید بازار یعنی جک اس۳ و هایما اس۵ را می‌توان در شمار شاسی‌بلندهای نسبتا ارزانی آورد که می‌توانند در سال ۹۷ بخشی از خریداران را به سمت خود جذب کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید