مازاد دارایی بانک‌ها شامل مالیات می شود

کدخبر: ۲۰۸۰۶۷
قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور، گفت: موضوع اخذ مالیات بر دارایی‌هاى بانک‌ها بر اساس قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس صورت مى‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قاسم پناهى قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور در مورد اخذ مالیات از دارایى‌هاى مازاد بانک‌ها، اظهار کرد: موضوع اخذ مالیات بر دارایی‌هاى بانک‌ها بر اساس قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس صورت مى‌گیرد.

وى با بیان اینکه بانک مرکزى مکلف است املاک مازاد بانک‌ها را به سازمان امور مالیاتى معرفى کند، گفت: بانک مرکزى اموال مازاد بانک‌ها را به سازمان معرفى کرد و بر اساس این اطلاعات بانک‌هایى که داراى اموال مازاد بودند، شناسایى شدند و مورد بررسى قرار گرفتند.

قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور با بیان اینکه بانک مرکزى طبق قانون باید ابتدا اموال مازاد را اعلام کند و سپس سازمان امور مالیاتى به بررسى آن بپردازد، تصریح کرد: بانک مرکزى دارایى‌ها را اعلام کرده است و مستندات آن موجود است، بنابراین این کلام که گفته مى‌شود سازمان امور مالیاتى از جانب خود به بررسى این املاک مى‌پردازد، جایگاهى ندارد و مستندات آن نیز موجود است و سازمان امور مالیاتى نه اجازه دارد بدون قانون مالیاتى را طلب کند و نه اجازه بخشش و معافیت آن را دارد.

پناهى با بیان این که اخذ مالیات بر مازاد دارایى بانک‌ها بر اساس قانون است، گفت: اینکه کمیته‌اى تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود، در قانون تعریف نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید