راه‌اندازی کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه

کدخبر: ۲۰۸۲۱۰
‌استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به پاکستان گفت: پاکستان، در حوزه هوایی، فرودگاه‌های مناسبی در شهرهای لاهور، کراچی، کویته و اسلام آباد داشته و ظرفیت فراوانی برای عزیمت مسافران و گردشگران مذهبی و فرهنگی پاکستان به ایران از طریق سیستان و بلوچستان وجود دارد.

سید دانیال محبی با بیان اینکه بیشترین موضوعات این سفر مرتبط با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه حمل و نقل و گردشگری بود، تصریح کرد: در این سفر با مقامات پاکستان توافق شد که پروازهای منطقه‌ای برقرار شود، به این صورت که مسافران پاکستان از مبدا به چابهار، زاهدان، ایرانشهر یا زابل عزیمت کرده و از این مسیرها با خطوط هوایی به دیگر مقاصد خود سفر کنند. وی همچنین راه‌اندازی کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه را از دیگر توافقات فی ما بین دو دولت ایران و پاکستان عنوان کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این ‌که سالانه بیش از 200 هزار زائر از مرز مشترک این استان با پاکستان به ایران سفر کرده و از کشورمان به عتبات عالیات یا مشهد عزیمت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از پیشنهادات طرف پاکستانی جابجایی تعدادی از مسافران و زائرین  از راه دریایی بود که در این رابطه مقرر شد در خصوص راه اندازی خط دریایی چابهار به کراچی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.
محبی همچنین نوسازی مسیر ریلی دو کشور به منظور احیای خط مسافری زاهدان به کویته و ارتقاء کیفیت خط ریلی برای گسترش حمل و نقل کالا از مسیر ریلی را از دیگر توافقات وزیر راه و شهرسازی کشورمان با طرف پاکستانی برشمرد.
محبی در معیت وزیر راه و شهرسازی به همراه هیات 20 نفره در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی برای سه روز به پاکستان سفر کرده بود و پس از دیدار با مقام‌های مختلف این کشور، شهر لاهور را به مقصد تهران و زاهدان ترک کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید