کیهان مدعی شد؛ سبقت دولت روحانی از احمدی‌نژاد در صدور بخشنامه‌های ارزی

کدخبر: ۲۰۸۶۱۹
اقتصادنیوز: روزنامه کیهان در خبرهای ویژه خود مدعی شد رئیس دولت فعلی، رکورد رئیس دولت قبل از خود در صدور بخشنامه ارزی را شکسته است.

روحانی در سال 92 با نقد دولت دهم، ابلاغیه‌های فراوان برای مدیریت قیمت ارز را به عنوان بی‌تدبیری و بی‌ثباتی در مدیریت عنوان کرد درحالی‌که در دولت دوازدهم، در 5 روز این رکورد شکسته شد.

بانک مرکزی هفته گذشته در فاصله سه روز، 5 بخشنامه ارزی ابلاغ کرد و شنبه این هفته هم در روز تعطیل به تنهایی 5 بخشنامه ارزی دیگر را صادر و ابلاغ کرد تا رکورد بانک مرکزی دولت دهم را بشکند.

در سال‌های 1390 و 1391 که بازار ارز کشور آشفته شد، بانک مرکزی به طور مکرر بخشنامه‌های ارزی منتشر می‌کرد تا بتواند گرانی مستمر دلار را کنترل کند.

این مسئله در انتخابات سال 1392 مورد تمسخر حسن روحانی کاندیدای ریاست‌جمهوری قرار گرفت به طوری‌که روحانی هشتم خرداد 1392 در گفت‌وگوی تلویزیونی به انتقاد از مدیریت بخشنامه‌ای بانک مرکزی دولت دهم پرداخت و با بیان اینکه «مردم ما آیا باور می‌کنند که از 8 آبان 91 تا 8 آذر 91، 37 بخشنامه در مسائل اقتصادی صادر شد»، اظهار کرد: باور می‌کنند در طول 5 ماه، 60 بخشنامه درباره مسائل ارزی و ریالی صادر شد؟ این بی‌ثباتی چگونه آرامش و اطمینان به وجود می‌آورد؟ مردم مدیریت کارآمد، ثبات، آرامش و قدرت آینده‌نگری می‌خواهند در کنار این مشکلات قانون‌گریزی‌ها و عدم ابلاغ مصوبات مجلس که در نهایت به ابلاغ آنها از سوی رئیس مجلس می‌رسید نیز وجود دارد. درحالی‌که اساس در کشور باید قانون و اطاعت از آن باشد، چراکه این مسئله می‌تواند اعتماد لازم را بوجود آورد.

آنطورکه روحانی در سال 1392 گفت، بانک مرکزی دولت دهم در طول 5 ماه، 60 بخشنامه درباره مسائل ارزی و ریالی صادر کرد، یعنی به طور میانگین 12 بخشنامه در هرماه و درواقع هر 2/5 روز یک بخشنامه.

جالب آن‌که بانک مرکزی دولت دوازدهم در هفته گذشته، در فاصله سه روز (21، 22 و 23  فروردین)، 6 بخشنامه صادر کرد که البته بخشنامه ششم درباره اعلام آمادگی برای کسب نظرات مردم بود.

شنبه این هفته هم که روز تعطیل بود، بانک مرکزی به ناگاه 5 بخشنامه ارزی جدید دیگر هم صادر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید