یک نماینده مجلس مدعی شد

خروج۳۰ میلیارد دلار ازایران در فروردین ماه

کدخبر: ۲۰۹۴۹۵
اقتصادنیوز: یک نماینده مجلس مدعی شد که در نوسانات اخیر ارزی حدود 30 میلیارد دلار از کشور خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر نماینده همدان در مجلس گفت: در بحران ارزی اخیر ۳۰ میلیارد دلار از کشور خارج شده، آیا بانک مرکزی مدیریت نکرده است؟امیر خجسته  در جلسه علنی امروز و در طرح سؤال ملی از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص علت نوسانات بازار ارز و بنگاهداری بانک‌ها اظهار داشت: چند ماه قبل پیش‌بینی دلار ۵۰۰۰ تومانی را کردیم و به وزیر اقتصاد هم گفتیم که یک جریان مرموز می‌خواهد وضعیت اقتصاد کشور را به هم بریزد و اگر این سؤال قبل از عید مطرح می‌شد، از خیلی مسائل پیشگیری می‌شد.

وی ادامه داد: وقتی قیمت ارز بالا می‌رود، قیمت بسیاری از اجناس هم بالا می‌رود؛ آیا تیم اقتصادی دولت این کار را کرده یا یک عده در بازار با هماهنگی یکدیگر این کار را انجام می‌دهند؟

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: منطق دلار ۴۲۰۰ تومانی چیست؟ ما در بودجه ۹۷ دلار را با ۳۷۵۰ تومان بستیم، ضمانت اجرایی و عملیاتی این نرخ چیست که به یک بحران دیگر تبدیل نشود؟

خجسته تصریح کرد: در این بحران ارزی ۳۰ میلیارد دلار از کشور خارج شده است، مگر بانک مرکزی مدیریت نکرده است؟

وی به کاهش فاجعه‌بار ارزش پول ملی به عنوان یکی دیگر از آثار نوسانات ارزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای کنترل ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان چه کرده‌اید؟ علت این همه تشتت و عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت چیست که یکی از افزایش دلار دفاع می‌کند و دیگری از کاهش قیمت آن.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما جنگ را مدیریت کردیم و در مقابل آمریکا ایستادیم، حالا طوری عمل نکنیم که بگویند ناکارآمد هستیم؛ نظام ناکارآمد نیست، آن مدیریتی که نمی‌تواند این وضعیت را کنترل کند، ناکارآمد است.

خجسته خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور می‌گوید از وضعیت ارز در چهار سال اخیر راضی نبودم و نیستم؛ پس چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اگر به داد مردم نرسید، اتفاق دیگری می‌افتد؟

وی درباره بنگاهداری بانک‌ها در پاسخ به وزیر اقتصاد گفت: معاونت نظارت بانک مرکزی و رئیس کل این بانک باید نظارت می‌کردند که نکردند و درعوض دوستان و همشهریانشان را در هیأت مدیره‌های بانک‌ها منصوب می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید