رویترز انگلیس:

افزایش قیمت نفت ناشی از احتمال بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران است

کدخبر: ۲۰۹۹۲۷
«فیل فلاین» به خبرگزاری رویترز انگلیس گفت: نوسان قیمت در بازار نفت ناشی از واکنش آن به سیاست های ترامپ و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ قیمتهای نفت که ساعات اولیه دیروز (دوشنبه) کاهش یافته بود در پایان معاملات روز گذشته به دلیل نگرانی بازارها از تحریم ایران توسط آمریکا افزایش پیدا کرد.

«فیل فلاین» تحلیلگر شرکت «پرایس فیوچرز» واقع در شیکاگو در گفت‌وگو با رویترز انگلیس، کاهش قیمت های نفت در اوایل وقت دیروز را به نگرانی معامله گران از اشباع دوباره بازارها نسبت داد.

اظهارات اخیر «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان مبنی بر اینکه، اگر قیمت های نفت افزایش پیدا کنند، نیازی به تمدید توافق اوپک و غیراوپک نیست، اوایل وقت دیروز معامله گران را نگران بازگشت دوباره شرایط مازاد عرضه در بازارها کرد و قیمت نفت را کاهش داد.

فلاین گفت: حتی اگر ایران بیش از سهمیه خود در اوپک نفت کند، این انتظار در بازارها در حال قوت گرفتن است که تولید نفت این کشور در نتیجه بازگشت تحریم های آمریکا کاهش می یابد.

عامل دیگری نیز روز گذشته به افزایش قیمت نفت کمک کرد. مطابق گزارش شرکت «جنسکیپ» آمریکا که آمار و اطلاعات بخش انرژی این کشور را تهیه و منتشر می کند، موجودی انبارهای نفت در قطب ذخیره سازی کوشینگ اوکلاهاما کاهش پیدا کرده است. 

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 65 سنت یا 0.9 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 74 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید. صبح دیروز قیمت نفت در این بازار به 73 دلار 13 سنت کاهش پیدا کرده بود.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز که در اوایل وقت دیروز در بازار نایمکس این کشور به قیمت 67 دلار و 14 سنت در هر بشکه معامله شده بود در پایان معاملات روز گذشته به بهای 68 دلار و 64 سنت در هر بشکه خرید و فروش شد که نسبت به جمعه پیش 24 سنت افزایش داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید