در ادامه سیاست‌های ارزی دولت کلید خورد:

افزایش نظارت بر بانک‌ها و صرافی‌ها، پلمب و دستگیری

کدخبر: ۲۰۹۹۵۷
بر اساس اعلام معاون اول رئیس جمهور، مقرر شده است از امروز، بازرسان نهاد ریاست جمهوری وارد بازار شده و به دقت فعالیت صرافی‌ها و بانکها را در تخصیص ارز رصد کنند. این در حالی است که فرمانده انتظامی تهران از پلمب گسترده صرافی‌های غیرمجاز و دستگیری دلالان ارزی طی یک هفته گذشته خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است: بر اساس اعلام معاون اول رئیس جمهور، مقرر شده تا از روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) بازرسان نهاد ریاست جمهوری وارد بازار شده و به دقت فعالیت صرافی‌ها و بانکها را در تخصیص ارز رصد کنند.

وی می‌افزاید: دولت مصمم است که سیاست ارز تک نرخی به درستی اجرایی شود و راه تامین ارز مورد نیاز قاچاقچیان یا فراری دهندگان سرمایه از کشور، سد شود؛ به این ترتیب دولت می‌تواند مطمئن باشد که این طرح به صورت گام به گم و درست پیش خواهد رفت و ارز مورد نیاز قاچاقچیان هم تامین نخواهد شد.

این مقام مسئول می‌گوید: بازرسان نهاد ریاست جمهوری به صورت ناشناس وارد صرافی ها و بانکها شده و اگر هر فردی ارز را خارج از چارچوب ها و سیاستهای بانک مرکزی خرید و فروش کند قطعا قاچاقچی محسوب شده و باید تاوان این کار خود را بدهد؛ ضمن اینکه حتی اگر دارندگان ارز مثل صادرکنندگان در سیستمی به غیر از صرافی ها ارز خود را بفروشند، حتما آنها نیز به عنوان قاچاقچی ارز شناخته خواهند شد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که گزارش‌های نظارتی از وضعیت عملکرد صرافی ها در بازار ارز و نیز بانکها چه شرایطی را برای بازار ارز رقم خواهد زد.

از سوی دیگر حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح امحاء کالاهای قاچاق مکشوفه در مقر پلیس آگاهی پایتخت به عملکرد ماموران پلیس آگاهی با لباس شخصی و همچنین ماموران انتظامی در نقاط مختلف برای برخورد با سوداگران و دلالان ارز اشاره و تصریح کرد: در یک هفته گذشته بالغ بر ۴۴ صرافی غیرمجاز پلمب و ۳۸ دلال و سوداگر جدید ارز شناسایی و دستگیر شد. 

این مقام در ادامه گفت: پلیس با تمام قدرت و تمام توان ماموریت خود را در خصوص بازار ارز اجرا خواهد کرد؛ پیش از این جلسه‌ای در حضور دکتر سیف داشتیم و اعلام کردیم پلیس تمام قد در جهت اجرای تثبیت بازار ارز و برخورد با دلالان حضور خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید