نرخ دقیق مرغ در بازار

کدخبر: ۲۱۰۷۸۰
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۸ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد.

محمدعلی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 100 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 450 و خرده فروشی 8 هزار و 300 تومان است.

وی با اشاره به اینکه دلیل مشخصی برای افزایش قیمت مرغ در بازار وجود ندارد، افزود:  در برخی مواقع قیمت مرغ تحت تاثیر شرایط کلی بازار قرار می گیرد که براین اساس کاهش اعلام بار در اواخر هفته و نوسان شدید نرخ نهاده ها بر افزایش قیمت مرغ دامن می زند.

کمالی سروستانی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: براساس آخرین آمار، میزان جوجه ریزی فروردین بالای 100 میلیون قطعه بود که این امر نشان می دهد که به لحاظ تولید مشکلی نداریم  و تنها نوسان نرخ نهاده ها ممکن است در افزایش قیمت مرغ تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از افزایش غیر واقعی نرخ نهاده ها در بازار بیان کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو کنجاله سویا 2 هزار و 540 و ذرت هزار و 185 تومان است.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده با احتساب سود 15 درصدی مرغدار 6 هزار و 800 و برای مصرف کننده را بالای 9 هزار تومان اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید