رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

لزوم ایجاد بازار متشکل ارزی برای مدیریت نظام ارزی

کدخبر: ۲۱۰۸۷۴
نماینده کرمان در مجلس گفت: «تشکیل بازار متشکل» یکی از بندهای طرح کمیسیون اقتصادی برای مدیریت نظام ارزی کشور است که براساس بازار متشکل، کل عرضه و تقاضای ارز شفاف می شود؛ به دنبال تشکیل این بازار، مشخص است که چه کسی ارز را عرضه و چه کسی خریداری می کند و فعالیت صرافی ها چگونه است.

به گزارش اقتصادنیوز «محمدرضا پورابراهیمی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد طرح دوفوریتی کمیسیون اقتصادی مجلس برای مدیریت نظام ارزی کشور، گفت: این طرح مسکوت نیست و تصمیم گیری در مورد آن منوط به جمع بندی گزارشهای ارسالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است. کمیسیون اقتصادی مجلس پس از دریافت گزارش های دولت، طرح خود را با اقدامات دولت انطباق میدهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از اقدامات دولت از جمله «ایجاد حساب سپرده ارزی با ضمانت بانک مرکزی» و «ایجاد پرتال ارزی» مورد تائید کمیسیون اقتصادی مجلس است اما به نبود «بازار متشکل ارزی» نقد داریم.

وی گفت: «در این زمینه اگر بتوانیم با دولت توافق کنیم، مبنای ما توافق خواهد بود و با توافق مسیر را جلو می بریم؛ در غیر این صورت حتماً برای اینکه بتوانیم بازار ارز را مدیریت کنیم طرح دوفوریتی را به صحن می بریم».

دولت شامگاه بیستم فروردین اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز را با نرخ هر دلار 4200 تومان کلید زد و طی 20 روز گذشته جلسات متعددی را برای اجرای این سیاست ها، تدوین بخشنامه ها و دستورالعمل ها و مدیریت بازار عرضه و تقاضای ارز داشته است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری هفته گذشته اعلام کرد: همه نظام پشت سیاست جدید ارزی است؛ از رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری گرفته تا مجلس و همه اعضای ستاد اقتصادی دولت برای اجرای این سیاست همکاری می کنند.

وی افزود: اجرای این سیاست ارزی، قطعی است و کسی که فکر می کند دولت از این سیاست عقب نشینی می کند، دولت و ما را نشناخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید