دادستان تهران اعلام کرد:

پرونده بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و ثامن‌الحجج در دست بررسی

کدخبر: ۲۱۰۹۰۲
جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه اطاله رسیدگی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، با پیچیدگی پرونده و گستردگی اقدامات مجرمانه مرتبط است گفت: 31 نفر از متهمان بانکی با این پرونده مرتبط هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با پذیرش برخی انتقادها نسبت به اطاله رسیدگی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، گفت: 31 نفر از متهمان بانکی با این پرونده مرتبط هستند؛ کسانی که طی سال‌ها تسهیلاتی را به طرق غیر قانونی دریافت نموده و از استرداد آن خودداری کرده‌اند؛ مسلم است که تعقیب این افراد و تحقیق پیرامون اقدامات مجرمانه‌شان کار سختی است و لذا پرونده شاخ و برگ پیدا کرده و امر کارشناسی هم بسیار زمان‌بر است.  

دادستان تهران با ابراز امیدواری به این که نسبت به بخش عمده این پرونده تا پایان خرداد ماه سال جاری اتخاذ تصمیم نهایی شود و کیفرخواست صادر گردد، در اهمیت رسیدگی سریع و دقیق به این گونه پرونده‌ها از جهت افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی، اظهار داشت: اگر این گونه پرونده‌ها در یک دوره زمانی مشخص رسیدگی نشود، نه تنها بر کاهش ادراک فساد کمک نمی‌کند بلکه موجب افزایش آن در اذهان مردم می‌گردد.

جعفری دولت آبادی به پرونده گروه آریا نیز اشاره کرد و در خصوص وضعیت رسیدگی به این پرونده تصریح کرد: بخش کوچکی از این پرونده در دادسرای پولی – بانکی مفتوح مانده است، اما قسمت اعظم آن منتهی به صدور حکم محکومیت و اجرا گردیده است.

دادستان تهران از اجرای حکم محکومیت پرونده گروه آریا از بابت رد مال به بانک‌ ملی خبر داد و افزود: علاوه بر واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، به بانک ملی در همین زمینه 150 میلیارد تومان وجه نقد به عنوان تتمه رد مال به بانک ملی پرداخت شده و مواردی که هنوز رد مال به طور کامل صورت نگرفته، مرتبط با مشکلات حقوقی است که در این بخش‌ها نیز مفاصا حساب خواهد شد.

جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده ثامن‌الحجج نیز اطلاع‌رسانی نمود و در اثبات گستردگی این پرونده، از گرفتار شدن یک میلیون و دویست هزار نفر از مردم در رابطه با این موسسه مالی اعتباری خبر داد تاکید کرد: عملیات کشف و ضبط اموال در استان‌ها ادامه دارد. کند بودن روند کشف اموال موسسه در سایر استان‌ها را مرتبط با مشکلات دستگاه‌ها است. حاصل این مشکلات امروزه به دستگاه قضایی سر ریز شده و با توجه به گستردگی موضوع، طبیعتاً رسیدگی به پرونده زمان‌بر خواهد شد.

دادستان تهران از جمله برنامه‌های دادسرای تهران در سال 1397 را تعیین تکلیف پرونده‌های بزرگ، قدیمی و مسن و نیز تجدید نظر در شیوه‌ها و زمان رسیدگی اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید