باز هم تکرار حضور میوه های قاچاق در بازار

کدخبر: ۲۱۱۲۳۸
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: هم اکنون برخی اقلام میوه‌های قاچاق مانند شلیل، انگور،گلابی و غیره در حاشیه میدان توزیع می‌شود.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه حدود 3 هزار و 250 واحد دارای پروانه کسب هستند، اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار واحد فاقد پروانه کسب در حال فعالیت هستند که از این تعداد، بیش از هزار واحد، برای دریافت مجوز اقدام کرده اند.

به گفته وی؛  برخی اقلام میوه‌های قاچاق  همچون شلیل، انگور، گلابی، سیب و لیموترش در حاشیه میدان توزیع می شود، چراکه در داخل کنترل و نظارت جدی بر فعالیت واحدها توسط بازرسان صورت نمی‌گیرد.

کارگر نرخ هر کیلو شلیل وارداتی 30 هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین هر کیلو لیمو ترش با نرخ مصری 16 هزار، لیموترش برزیل 19 هزار، لیموترش ویتنام 18 هزار، انگور شیلی 30 هزار، گلابی 18 هزار و سیب سبز فرانسه 17 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان تهران تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل، با جدیت هر چه بیشتر عدم استفاده از کالاهای قاچاق، دنبال می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید