واکنش بازار ارز به سخنرانی برجامی ترامپ

کدخبر: ۲۱۲۵۲۷
به نظر می‌رسد بازار ارز برای تعیین قیمت دلار دچار سردرگمی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، صبح امروز بود که دونالد ترامپ در توئیتر نوشت، ساعت 22:30 به وقت تهران تصمیم نهایی خود را درباره برجام اعلام خواهد کرد. بعد از اعلام این خبر، بازار ارز واکنش دوگانه‌ای به تصمیم احتمالی ترامپ برای خروج از برجام داشت. بخشی از بازار بر اساس خروج ترامپ از برجام، قیمت‌های خود را تنظیم کرده‌اند و بخش دیگری به واسطه عرضه سکه‌های پیش‌فروش شده بانک مرکزی، قیمت معاملاتی خود را تنظیم کرده‌اند. گروه اول بر اساس پیش‌بینی خود قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، اما گروه دوم قیمت‌ها را پایین آورده‌اند.

نکته مهم در بازار امروز این است که با وجود خبر ترامپ برای اعلام تصمیم نهایی خود درباره برجام، دلار در محدوده 6400 تومان معامله می‌شود و نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشته و روز نسبتا آرامی را تجربه می‌کند.

از بازارهای مرزی هم خبر می‌رسد که قیمت دلار در مقایسه با بازار داخلی حداقل 200 تومان پایین‌تر معامله می‌شود و در بازار‌های مرزی نیز روز آرامی سپری می‌شود.

نکته مهمی دیگری که امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم، نرخ معامله دلار برای روز آینده است، به این ترتیب که دلاری که در بازار امروز برای فردا معامله می‌شود، 200 تومان پایین‌تر از نرخ امروز قیمت خورده است و این نشان می‌دهد که انتظارات بازار ارز افزایشی نیست و تصمیم ترامپ تاثیر چندانی بر بازار امروز دلار نگذاشته است.

البته این آمار برای نیم‌روز است و باید دید بازار ارز در پایان روز چه نرخی را تجربه می‌کند.

در بازار سکه هم، با وجود اعلام بانک مرکزی برای عرضه سکه‌های پیش‌فروش یک ماهه، انتظارات قیمتی کاهش خواهد بود. به نظر می‌رسد عرضه حداقل یک میلیون سکه از فردا بازار سکه را هم تا حدودی آرام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید