وزیر کار:

حقوق مستمری بگیران افزایش یافت

کدخبر: ۲۱۲۵۸۰
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر افزایش 19.5 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته گفت: تکلیف سایر سطوح مزدی مستمری بگیران تامین اجتماعی روشن شد.
حقوق مستمری بگیران افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا؛ علی ربیعی درباره افزایش حقوق مستمری بگیران بیان کرد: حداقل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته ۱۹ و نیم درصد افزایش خواهند داشت و سایر سطوح مستمری بگیران ۱۳ درصد افزایش را مشمول می‌شود.  

وی گفت:‌ بنا بر این مصوبه حداقل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان خواهد بود که ۱۹ و نیم درصد افزایش را شامل می‌شود و سایر سطوح نیز تا ۵ میلیون تومان ۱۳ درصد افزایش را مشمول می‌شود.  

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر این سایر خدماتی که سازمان تامین اجتماعی در حقوق پرداخت می‌کند، مثل حق خواربار، حق عائله مندی، حق مسکن، بن و حق همسر متکفل افزایش خواهد یافت، به عنوان مثال بن ۴۳ هزار تومان، حق مسکن ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، عائله مندی ۳۹ هزار تومان، حق فرزند ۷ هزار و ۹۵۰ تومان و سنوات ۵ هزار و ۹۵۰ تومان افزایش داده می‌شود. همچنین همسان سازی که در بند ۳۹ بودجه سال ۱۳۸۸ آمده است نیز به قوت خودش باقی است.

ربیعی گفت: با توجه به حداقلی که به حقوق‌های پایین و حداقلی بگیران مستمری اضافه کردیم که رقم مناسبی بود، در سایر سطوح نیز اضافه شد که با کانون‌های بازنشستگان رایزنی صورت گرفت و تفاهم عمومی نیز در این خصوص وجود داشت که هیات وزیران هم به پیشنهاد سامان تامین اجتماعی و وزارت راه و تعاون رای مثبت داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید