اجاره آپارتمان نوساز در تهران چند؟ +جدول

کدخبر: ۲۱۲۹۳۱
بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون گروهی از مالکان به‌دلیل برخورداری از امتیاز تازه‌ساز و حتی کلید نخورده بودن واحد مسکونی خود، اغلب خارج از چارچوب قیمت‌هایی را برای اجاره اعلام می‌کنند.

 خبرآنلاین، در حال حاضر در بازار مسکن، گروهی متقاضی خانه‌های نوساز هستند که به تبع اجاره این خانه‌ها نسبت به خانه‌های قدیمی، بالاتر است.

بازار خرید و فروش مسکن در آخرین هفته اردیبهشت ماه همچنان بی رونق است.اتفاقی که شروع آن در فرودین ماه بود و حالا در هفته سوم هفته اردیبهشت،گزارش ها نشان می دهد که بازار معاملات مسکن راکد است.

کارنامه اولین ماه بازار مسکن ۹۷ از شروع کاهشی معاملات آپارتمان در تهران داشت. اطلاعات رسمی از بازار معاملات مسکن در فروردین امسال نشان می داد که حجم خرید واحد مسکونی در مقایسه با فروردین پارسال، ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

آنطور که تحلیلگران بازار مسکن می گویند فضای روانی بازار معاملات مسکن تحت تاثیر دو عنصر -توهم فروشنده و تردید خریداران- قرار گرفته است و به همین دلیل معاملات خرید و فروش مسکن کاهش یافته است.پیش بینی ها حکایت از آن دارد که این کاهش معاملات با شروع ماه مبارک رمضان ادامه یابد.

برخی کارشناسان اقتصادی هم پیش بینی می کنند که با کاهش معاملات مسکن و به دنبال آن تورم حاصل از افزایش نرخ ارز،بازار مسکن مجددا وارد رکود شود.چه آنکه اقتصاد کشور برای دومین بار وارد رکود تورمی خواهد شد.

در این میان بازار رهن و اجاره اما واکنش دیگری در دومین ماه سال به قیمت ها داشته است.در حالی که قیمت های خرید و فروش در بازار مسکن بالا رفته و خریداران و فروشندگان کمترین معامله را انجام داده اند، تاثیر این افزایش در بازار رهن و اجاره بیش از پیش است.

برآورد اولیه حکایت ازسقف افزایش 25 درصدی اجاره بها در اغلب مناطق شهر تهران خبر می دهد.اما این افزایش در شهرهای دیگر کشور بین 10 تا 15 درصد گزارش شده است.

بررسی فایل‌های اجاره در بنگاه‌های املاک نشان می‌دهد که قیمت رهن و اجاره در مناطق مختلف تهران با توجه به متراژ و نوع ساخت متفاوت است. اما نکته ای که وجود دارد، این است که در شرایطی که بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی که در بخش واحدهای نوساز تا حدی متلاطم است، واحدهای نوسازی هم که برای رهن و اجاره پیشنهاد شده‌اند، در حال حاضر از روند متعارف قیمت‌گذاری در بازار پیروی نمی‌کنند.

به عبارتی، این گروه از مالکان به‌دلیل برخورداری از امتیاز تازه‌ساز و حتی کلیدنخورده بودن واحد مسکونی خود، اغلب خارج از چارچوب قیمت‌گذاری می‌کنند.

بنا به این گزارش، در حال حاضر در منطقه پیروزی زاهد گیلانی، کوچه پیرکلخوران یک واحد آپارتمان نوساز 96 متری 110 میلیون تومان رهن و 330 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

در منطقه ستارخان نیز یک واحد آپارتمان 80 متری، 150 میلیون تومان ودیعه و 450 هزار تومان اجاره ماهانه داده می‌شود.

از سوی دیگر، در خیابان فرحزاد، خیابان پاییزان برای یک واحد آپارتمان نوساز 116 متری باید 180 میلیون تومان رهن و ماهانه 2 میلیون تومان اجاره پرداخت کرد. در منطقه بریانک همچنین برای یک واحد آپارتمان 90 متری 55 میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره پرداخت می‌شود.

در منطقه خواجه نظام‌الملک، خیابان شهید اجاره‌دار نیز برای یک واحد 65 متری باید 80 میلیون تومان رهن و ماهانه 600 هزار تومان اجاره پرداخت کرد.

1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید