بانک مرکزی اعلام کرد

چه میزان دلار 4200 تومانی فروخته شد؟

کدخبر: ۲۱۲۹۹۶
از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی تا 18 اردیبهشت ماه، در مجموع معادل بیش از 6 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز به نرخ معادل 4200 تومان برای تامین نیازهای کشور تخصیص داده شده است.
چه میزان دلار 4200 تومانی فروخته شد؟

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، معادل دلاری 5 میلیارد و 464 میلیون دلار از منابع تخصیص یافته در این مدت به صورت بانکی و از منابع بانک مرکزی بوده است. همچنین معادل حدود 700 میلیون دلار ارز توسط شبکه بانکی از طریق سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) برای واردات کالا و خدمت اختصاص یافته است و معادل 445 میلیون دلار نیز ارز اشخاص بوده که به صورت واردات در قبال صادرات به موضوع واردات اختصاص پیدا کرده است.

لازم به ذکر است از معادل 6 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز تخصیص داده شده، بالغ بر معادل 3 میلیارد و 750 میلیون دلار آن، تامین شده و بانک مرکزی این میزان ارز را به بانک های عامل فروخته و بانک ها نیز در اختیار متقاضیان قرار داده اند.

گفتنی است از مجموع ارز تخصیصی برای تامین نیازهای کشور حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار به واردات کالاهای اساسی شامل برنج، جو، حبوبات، دام زنده، ذرت، روغن، شکر، کره، کنجاله سویا، گندم و گوشت اختصاص یافته است و معادل 330 میلیون دلار نیز برای واردات دارویی شامل تجهیزات پزشکی، داروی ساخته شده، شیر خشک و مواد اولیه دارو تخصیص پیدا کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید