معاملات «تسه» در فرابورس رشد کردند

کدخبر: ۲۱۵۶۸۷
اقتصادنیوز: حجم و نوبت‌های معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در فرابورس در دومین ماه امسال به ترتیب ۴۲ و ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در دومین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۲ روز معاملاتی تعداد ۵ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ورقه بهادار در ۶۹۳ هزار نوبت به ارزش ۴۲ هزار و ۸۵۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از کاهش ۳۱و ۵ درصدی حجم و نوبت‌های معاملات و رشد ۷ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۲۶۹ میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۹۴۸ میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۳۶۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۹۳میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۲۲۷۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۴۶ و ۶۰ درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و کاهش ۲۵درصدی حجم و افت ۴۷ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با اردیبهشت ماه سال ۹۶ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۳۵میلیون اوراق بدهی به ارزش ۳۰هزار و ۹۳۷میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۱۰۰ درصدی حجم و افت ۷۹درصدی ارزش معاملات این بازار در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۱۱۷ میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش یک میلیارد و ۶۷۶ ریال و ۱.۹ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۱۲۱۸ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۵۷ درصدی حجم و ۸۳ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۴۲ درصدی حجم و ۲۵ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید