بیمه نفت‌کش‌های حامل نفت ایران هندی می‌شود؟

کدخبر: ۲۱۶۱۷۷
اقتصادنیوز: شرکت بیمه دولتی نیو ایندیا قصد دارد کشتی‌های هندی را بیمه کند. این بیمه که شامل بیمه بدنه و پرداخت خسارت می‌شود، احتمالاً نفتکش‌های حامل نفت ایران به هند را نیز شامل شود.
بیمه نفت‌کش‌های حامل نفت ایران هندی می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ هند قصد دارد با دریافت مجوز صنعت بیمه خطوط کشتیرانی که هم‌اکنون در اختیار اروپایی‌ها است، این انحصار را شکسته و احتمالاً نفتکش‌های حامل نفت ایران را نیز بیمه کند.

قرار است پس از آنکه سازمان قانون‌گذاری و توسعه بیمه هند درخواست این شرکت را تأیید کند، عملاً بیمه کشتی‌ها و نفتکش‌ها در هند کلید خورده و سلطه اروپایی‌ها بر این صنعت شکسته شود.

خروج آمریکا از برجام و تلاش برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران روند خرید نفت ایران توسط هند را دچار مشکل کرده است که بخش قابل توجهی از آن به دلیل مشکل بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران است.

سانجیو سینگ معاون شرکت بیمه نیوایندیا تأکید کرد: با توجه به تقاضا ممکن است که ما بیمه خسارت و بدنه نفتکش‌های حامل نفت ایران را به عهده بگیریم، اما این مسئله پس از  تأیید مجوز از سوی سازمان قانون‌گذاری و توسعه بیمه هند انجام خواهد شد.

این اقدام زمانی که شرکت‌های بیمه بین‌المللی از بیمه کردن نفتکش‌های حامل نفت ایران خودداری کنند، به کار خواهد آمد.

یکی از کارشناسان مؤسسه اس‌وی‌اس مارین معتقد است:‌ احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران دولت هند را مجبور کرده است که به فکر تأمین بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت ایران بیافتد.

ایران سومین کشور تأمین‌کننده نفت هند محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید