الزام تعیین نرخ ارز همسو با تورم

کدخبر: ۲۱۶۳۱۰
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گف: نرخ ارز در نهایت باید همسو با تورم پیش برود زیرا خارج از این حوزه خود مشکلات اقتصادی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز احمد انارکی محمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به وضعیت بازار ارز و سیاست های بانک مرکزی برای ساماندهی آن، اظهار داشت: سیاست های فعلی برای ساماندهی بازار مسکن کافی نبوده و دولت باید با همفکری تیم اقتصادی خود بهبود شرایط را تسریع کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت نباید برای ساماندهی بازار ارز به صورت مقطعی اقدام کند، افزود: اقدامات مقطعی تنش های متناوبی را بر بازار حاکم می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تک نرخی شدن قیمت ارز بهترین اقدامی است که می تواند در بلند مدت ساماندهی نهایی بازار را رقم بزند، تصریح کرد: هر چند فعالیت صرافی ها نیاز به بازنگری از سوی بانک مرکزی دارد اما باید بدانیم که حذف خرید و فروش از صرافی ها یا ایجاد تغییراتی برای کاهش فعالیت آن ها به پررنگ تر شدن نقش دلالی در بازار ارز منجر می شود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان بانک مرکزی در خصوص تغییر ۵ تا ۶ درصدی قیمت دلار تا پایان سال، گفت: به هیچ وجه به صلاح نیست که در یک سال دو بار تصمیم در خصوص بازار ارز گرفته و پیاده سازی شود.

انارکی محمدی ادامه داد: تغییر دوباره نرخ دولتی دلار در بازار خود نشان از عدم ثبات تصمیم گیری ها دارد که در این صورت نباید انتظاری از بهبود شرایط داشت.

وی با بیان اینکه دولت نباید خود محرک نرخ ارز به سمت بازارهای غیررسمی و رشد بی ضابطه باشد، گفت: بانک مرکزی باید سیاست های مصوب خود را طی کرده و با استفاده از نظرات کارشناسان نوسانات ارزی را به حداقل ممکن برساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: نرخ ارز در نهایت باید همسو با تورم پیش برود زیرا خارج از این حوزه خود مشکلات اقتصادی را ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید سیاست های ارزی خود را با اثرگذاری هر چه بیشتر در اقتصاد پیاده سازی کند زیرا فرصت آزمون و خطا در این حوزه به پایان رسیده و اثرگذاری نرخ ارز بر سایر اقلام قابل کتمان نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک