جزییات افزایش حقوق کارکنان دولت/ زمان اجرا از اول فروردین

کدخبر: ۲۱۶۳۷۹
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جزییات مصوبه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت، گفت: زمان اجرای این مصوبه، از ابتدای فروردین ماه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، محمد مهدی مفتح درباره جزییات افزایش حقوق کارمندان دولت، اظهارداشت: با توجه به قانون بودجه، افزایش حقوق در سال ۹۷ باید به صورت پلکانی نزولی و حداکثر ۲۰ درصد اعمال می شد، اما دولت طبق آیین نامه اجرایی بین ۶ تا ۱۶ درصد انجام داده بود.

وی افزود: برهمین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفساریه ای تهیه کرده و از سوی شورای نگهبان نیز تایید و به قانون تبدیل شده است. این استفساریه به این شرح است که حداقل افزایش حقوق ۲۰ درصد باشد و افزایش حقوق مابقی اقشار و سطوح در اختیار دولت است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حجم افزایش مبلغی که دولت باید به این بخش اختصاص دهد بین گروه های مختلف به نحوی تقسیم می شود که افزایش حقوق به صورت پلکانی نزولی باشد و تفاوت بین گروه ها باید با توجه به آیین نامه دولت به نحوی باشد که افرادی که حقوق کمتری دریافت می کنند بیشترین افزایش را داشته باشند.

مفتح با اشاره به اینکه زمان اجرای این قانون و افزایش حقوق کارکنان دولت از فروردین ماه ۱۳۹۷ است، گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود، افزایش حقوق برخی مشاغل از جمله افرادی که دارای منصب و مقام هستند، است.

وی ادامه داد: افرادی که در کشور دارای مقام و منصب هستند، حقوقشان در سال جاری معادل سال ۹۶ است. به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حداقل حقوق در سال ۹۷، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد به این رقم افزوده خواهد شد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید