ایجاد خط اعتباری برای سپرده های موسسات مالی توسط بانک مرکزی

کدخبر: ۲۱۶۵۹۹
اقتصادنیوز: سخنگوی قوه قضاییه گفت: شایعه پرداخت تنخواه ٢٥ هزار میلیاردتومانی بانک مرکزی به موسسات مالی دروغ است و خط اعتباری برای این موسسات به منظور پرداخت طلب سپرده گذاران در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصد و بیست و هفتمین نشست خبری افزود: عده ای از مسئولان موسسات که سپرده ای از مردم گرفته بودند تحت تعقیب قرار گرفتند. برای ضایع نشدن حق مردم، خود مجموعه حکومت از سران سه قوه وارد شد تا این موضوع را طوری مدیریت و تدبیر کنند که کمتر حق مردم ضایع شود.

وی اضافه کرد: موسسات صاحب مجوز متکفل شده اند که سپرده های مردم را برگردانند اما دارایی های برخی از این موسسات، تکافوی سپرده سپرده گذاران را نمی داد. تاکنون بخشی از سپرده های افرادی که مبالغی در موسسات داشته اند، پرداخت شد. این مبلغ تنخواه نیست بلکه بانک مرکزی به آن موسسات خط اعتباری داده که از این محل پرداخت شد.

معاون اول قوه قضاییه با اعلام تشکیل هیات های تسویه به منظور شناسایی اموال مردم و فعالیت این هیات ها با جدیت اظهار داشت: آن دسته از اموالی که قابل نقد شدن است نقد می شود و بقیه در صورت امکان تهاتر می شود.

به گفته وی، سپرده های تا مبلغ ٢٠٠ میلیون تومان سپرده گذاری تاکنون پرداخت شده است و موسسه ثامن الحجج تا ١٠ روز دیگر سپرده های پنج هزار نفر را که تا ٣٠٠ میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند، پرداخت می کند.

محسنی اژه ای گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی برخی موسسات تا ٩٩ درصد از سپرده های نفرات سپرده گذار پرداخت شده است. این تسویه حساب، علی الحساب است تا ببینند اموال شناسایی شده چقدر است و اگر اموال شناسایی شده بیشتر باشد، سود بیشتری پرداخت می شود.

وی افزود: افرادی که سپرده آنان بیش از یک میلیارد تومان است باقی می مانند که باید دید اموال شناسایی شده چقدر است.

وی از تلاش برای تسریع محاکمه این موسسات خبر داد و گفت: تاکید بر شناسایی و بازگرداندن اموال است و وزیر اطلاعات برای شناسایی و ردیابی اموال قول مساعد داده است.

* شیطان بزرگ برای تحقق اهداف خود به منفورترین افراد یعنی منافقان متوسل شد

محسنی اژه ای در بخش دیگری از این نشست خبری، گفت: این روزها به طور مشخص شیطان بزرگ آمریکا و سردمدارانش مانند رژیم صهیونیستی برای ایران، کرکوری می خوانند و به قدری مستاصل شدند که برای تحقق اهداف خود به منفورترین افراد و تروریست هایی متوسل شده اند که دستشان به خون ١٧ هزار شهید آلوده است.

وی گفت: زمان اوایل انقلاب، که انقلاب نوپا بود، هنوز نیروی امنیتی، نظامی و قضایی ما آن انسجام لازم را پیدا نکرده بود و آنان هم در داخل کشور حامی داشتند، غلطی نتوانستند بکنند؛ حالا امروز آمریکا و ترامپ دل خوش به این افراد دل خوش کردند.

وی اضافه کرد: مردم ما شکر خدا آگاه و روشن هستند و از این خواب هایی که ٤٠ سال است دشمن دیده و هیچگاه تعبیر نشده، فریب نمی خورند؛ مجموعه دستگاه های امنیتی نظامی و قضایی کاملا هوشیار و مشرف به قضایا هستند و هر گروهی که بخواهد امنیت کشور و آرامش مردم را مختل کند و با نیروی نظامی امنیتی مقابله کند، برخورد می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: از مردم می خواهم مراقب بچه هایشان باشند تا فریب حرف های آنان را نخورند و اگر جمعیتی از کشور خواسته بجایی دارند، عده ای ضد انقلاب وارد این جمعیت نشوند. مراقب باشند فرصت طلبان و تروریست ها و خارج نشینان و حامیان آنان از این اعتراض بحق، سوء استفاده نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید