عضو فراکسیون امید:

تحصیل کمتر از زیارت نیست که از پرداخت عوارض معاف نشده است

کدخبر: ۲۱۷۸۴۱
اقتصادنیوز؛ در شرایطی که زیارت عتبات عالیات معاف از پرداخت هرگونه عوارض خروج از کشور شده‌اند، چرا تحصیل دانشجویان نباید از این معافیت بهره ببرد لذا لازم است در این زمینه اقدامی عاجل صورت گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در این زمینه تذکری به دستگاه‌های اجرایی مذکور خواهیم داد و امیدواریم که بتوانیم با استفاده از بعد نظارتی معافیت دانشجویان خارج از کشور در پرداخت عوارض خروج از کشور را رقم بزنیم.

محجوب با اشاره به افزایش نرخ ارز و دشواری دانشجویان خارج از کشور برای ادامه تحصیل خود، گفت: افزایش به یکباره نرخ ارز و تهیه سخت نرخ مصوب ارز در داخل کشور بسیارید از دانشجویان و خانواده‌های آنان در درون کشور را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت نگران‌کننده تا کنترل و ساماندهی بازار ارز ادامه خواهد یافت، خواستار کنترل بازار ارز از سوی دولت و تسهیل ارائه ارز دانشجویی به دانشجویان خارج از کشور شد.

وی یکی دیگر از دلایل سختی تحصیل در خارج از کشور نرخ بالای عوارض خروج از کشور عنوان و اضافه کرد: این قانون مصوب مجلس تردد دانشجویان به داخل کشور را دچار مشکل جدی کرده و لازم است در این بند مصوبه قانون بودجه تجدید نظر صورت گیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: بهتر است در این شرایط نوساناتی ارزی دانشجویان بورسیه و در حال تحصیل در خارج از کشور از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شوند و دولت در این زمینه اصلاحیه‌ای در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید