رهگیری کالا پس از ترخیص در گمرک

کدخبر: ۲۱۸۰۵۴
اقتصادنیوز: گمرک ایران اعلام کرد: با ایجاد اتاق شیشه ای در گمرک به کمک سامانه جامع گمرکی، امکان رهگیری لحظه ای کالاها پس از ترخیص فراهم شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ اکنون جزئی ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به صورت لحظه ای قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.

برابر این گزارش سامانه «مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص» با بهره گیری از ابزارهای فناوری و هوش سیستمی، امکان کنترل موجودی و همچنین رهگیری کالا در کشور را  فراهم آورده است.

با استفاده از این سامانه امکان استعلام منشاء کالا برای مراجع ذیصلاح مهیا شده و صاحبان کالا می توانند به راحتی نسبت به جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بزرگترین طرح تحول گمرک ایران به شمار می رود که در سال 1393 پیاده سازی شد و اکنون تشریفات صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک ایران تحت پوشش این سامانه قرار دارد و تا این لحظه با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تبادل اطلاعات گمرک ایران با 29 سازمان همکار به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید