چند درصد عربستانی‌ها خانه ندارند؟

کدخبر: ۲۱۸۱۱۴
اقتصادنیوز: کمیسیون «حج، مسکن و خدمات» مجلس عربستان، با استناد به گزارش سالانه 2017 -2016 وزات مسکن این کشور اعلام کرد که پنج میلیون تن از جمعیت سعودی (25درصد) فاقد مسکن شخصی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دولتی «الوطن» روز یکشنبه نوشت، این کمیسیون مجلس تشریفاتی عربستان با اشاره به چالش بزرگی که این کشور با آن رو به روست، خواستار اقدام اساسی در این باره شده و پنج میلیون عربستانی فاقد مسکن را یک موضوع بسیار جدی دانسته است، چرا که این میزان یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش   ایرنا این کمیسیون پیشنهادات مطرح شده از سوی وزارت مسکن سعودی را برای حل این موضوع، به ویژه در خصوص مسکن سالمندان، افراد نیازمند و خانوارهای با درآمد پایین ناکافی دانست.

براساس آخرین سرشماری دولتی عربستان، جمعیت این کشور، 28 میلیون تن برآورد می شود که از این تعداد، 20 میلیون تن را اتباع سعودی و بقیه را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

کاهش شدید قیمت نفت و آغاز جنگ فرسایشی یمن در مارس 2015 (فروردین 94) که هزینه های سرسام آوری را بر عربستان تک محصولی تحمیل کرده است، این کشور را با کسری بودجه 52 میلیارد دلاری و بحران های شدید مالی رو به رو کرده است.

کاهش درآمدهای نفتی و جنگ یمن، مسئولان سعودی را بر آن داشت، دست به سلسله اقدامات ریاضت اقتصادی بزند که از آن جمله می توان به افزایش هزینه زندگی کارگران خارجی، مالیات بر ارزش افزوده و افزایش قیمت سوخت اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید