قیمت جهانی نفت امروز کاهش یافت

کدخبر: ۲۱۸۶۱۱
اقتصادنیوز: قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۳ سنت، معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، در حالی که نشانه هایی از تضعیف تقاضا در چین و افزایش تولید آمریکا بر بازار نفت سایه افکنده است، به رغم نگرانی ها از کاهش عرضه نفت ونزوئلا و ایران، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 53 سنت، معادل 0.7 درصد کاهش به 76 دلار و 79 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 38 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 65 دلار و 57 سنت رسید.

آمارهای گمرکی نشان می دهد، میزان واردات نفت چین در ماه می، از رکوردی که در ماه قبل از آن به ثبت رسانده بود فاصله گرفته است. پالایشگاه های دولت چین در حال ورود به دوره تعمیرات هستند. میزان واردات نفت چین در ماه می به 39.05 میلیون تن، معادل 9.2 میلیون بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم در ماه آوریل 9.6 میلیون بشکه بوده است.

دیگر عامل تضعیف قیمت نفت، تولید نفت آمریکا بوده که در هفته گذشته به رقم بی سابقه 10.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون 28 درصد رشد داشته که به طور متوسط 2.3 درصد رشد در ماه را تجربه کرده است. بدین ترتیب آمریکا در حال نزدیک شدن به میزان تولید بزرگترین تولید کننده نفت جهان یعنی روسیه است که در حال حاضر روزانه 11 میلیون بشکه تولید می کند.

افزایش تولید نفت آمریکا موجب شده تا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نسبت به نفت برنت به شدت کاهش یابد و شکاف قیمت بین این دو شاخص نفتی به بالاترین رقم از سال 2015 یعنی بیش از 11 دلار در هر بشکه برسد.

به رغم کاهش قیمت های روز جمعه، قیمت نفت برنت همچنان 15 درصد بالاتر از رقم های ابتدای امسال است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید