قیمت امروز مرغ در بازار

کدخبر: ۲۱۹۱۵۱
اقتصادنیوز: رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 6 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها را 9 هزار و 800 تومان اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 350 و کنجاله سویا 3 هزار تومان به مرغداران تحویل داده می شود که این نرخ در یک هفته اخیر با افزایش 100 تومانی روبرو شده است.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 6 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ را 9 هزار و 800 تومان در بازار اعلام کرد و افزود: این درحالی است که امروز نرخ فروش مدت دار هر کیلو مرغ زنده 4 هزار و 400،غرفه های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 600 و خرده فروشی 7 تا 7 هزار و 500 تومان است.

به گفته یوسفی تولید به حدی بالاست که امکان رسیدن مرغ به نرخ واقعی در بازار وجود ندارد و به همین خاطر شرکت پشتیبانی امور دام از هفته اخیر اقدام به خرید مرغ تولیدی مرغداران با نرخ 7 هزار و 500 تا 7 هزار و 600 تومان از مرغداران کرده است.

وی حداقل مازاد ماهانه تولید مرغ را 30 هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان 2 هزار تومانی روبرو هستند؛ بنابراین افزایش قیمت نهاده ها و نرخ پایین مرغ در بازار بر زیان بیش از پیش مرغداران دامن زده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی  در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت نهاده ها در میزان جوجه ریزی چه تاثیری داشته است، بیان کرد: کاهش قیمت جوجه فرصتی برای مرغداران گوشتی فراهم کرده است تا اقدام به جوجه ریزی کنند، اما در آینده ای نه چندان دور تولید جوجه به سبب افت شدید قیمت کاهش خواهد یافت که درنهایت این امر در کاهش عرضه مرغ نیز تاثیر گذار است.

وی در بخش پایانی سخنان خود قیمت مرغ در آینده را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به کاهش تولید جوجه،قیمت مرغ از ماه های تیر و مرداد با روند افزایشی در بازار روبرو خواهد شد و با وجود مازاد تولید، عید فطر تاثیری در نوسان قیمت نخواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید