آیفون بعدی با دوربین سه گانه و ابعادی کوچکتر + عکس

کدخبر: ۲۱۹۳۰۲
اقتصاد نیوز: شماتیک آیفون بعدی از دوربین سه گانه و ابعاد کوچکتر حکایت دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو؛ اگر از طرفداران اپل بپرسید احتمالا بخش اعظمی از آنها در میان آیفون های مورد انتظار مدل پلاس را هیجان انگیزتر از بقیه می دانند. مطابق فرضیات کنونی این مدل از نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED و چیپست ۷ نانومتری A12 بهره خواهد برد.

بر اساس شماتیکی که اخیرا از هیولای بعدی اپل لو رفته این اسمارت فون از دوربین اصلی سه گانه بهره می برد که پیکربندی عمودی آن یادآور هواوی پی ۲۰ پرو است. این شماتیک در حالی منتشر شده که پیش از این «لو جیالین»، تحلیلگر موسسه Deutsche Securities مدعی شده بود که دوربین سه گانه آیفون بعدی از دو لنز استریو ویژن و یک لنز تله فوتو بهره خواهد برد که امکان تصویربرداری سه بعدی بدون نیاز به لیزر تعبیه شده در دوربین TrueDepth آیفون ۱۰ را فراهم می کند.

بر اساس شماتیک مذکور آیفون ۶.۵ اینچی در بدنه ای با ابعاد ۶.۱۸ در ۳.۰۳ اینچ قرار گرفته که نسبت به آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی با بدنه ۶.۲۴ در ۳.۰۷ اینچ کوچکتر است. این مساله با رندرهای منتشر شده از بدنه کوچکتر آیفون مطابقت دارد. 

شماتیک هایی نیز از موبایل ارزانتر ۶.۱ اینچی موسوم به آیفون ۹ نیز منتشر شده است. این اسمارت فون احتمالا از نمایشگر LCD با لایه ای خاص بهره می برد که مانع از عملکرد 3D Touch خواهد شد. آنگونه که از شماتیک برمی آید در  آیفون ۹ خبری از دوربین دوگانه نیست و ابعاد بدنه آن برابر ۵.۷۹ در ۲.۸۱ اینچ است. برخی منابع آگاه مدعی شده اند که تولید نمایشگر آیفون ۹ با مشکل نشت نور مواجه شده و به همین خاطر دیرتر از دو مدل دارای پنل OLED به بازار عرضه خواهند شد.

در این میان شماتیک مربوط به مدل بعدی آیفون ۱۰ ارائه نشده و دلیل این امر مشخص نیست. بر اساس شایعات قبلی هر سه مدل مذکور از دوربین TrueDepth، قابلیت شناسایی چهره Face ID و بریدگی نمایشگر برخوردار خواهند بود.

1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید