​فضای معاملات پر حرارت شد

رشد ۲۷۶۷ واحدی شاخص‌ها

کدخبر: ۲۱۹۸۴۱
اقتصادنیوز: شاخص بورس در تالار شیشه‌ای با رشدی بیش از ۲۷۰۰ واحد تاریخی‌ترین روز را در بازار سهام رقم زد و همه چشم‌ها را به سمت این بازار کشاند.
 رشد ۲۷۶۷ واحدی شاخص‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، جزییات تحرک شاخص‌های اصلی بورس در پایان معاملات روز جاری نشان می دهد که حداقل ۲ درصد افزایش برای متغیرهای داد و ستدها در تابلوهای آماری به ثبت رسیده است.

انفجار شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۷۶۷ واحد صعود معادل ۲.۸۷ درصد به ۹۹ هزار ۱۴۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۵۷ واحد افزایش معادل ۲.۸۷ درصد به ۳۰ هزار ۷۳۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۳۸ واحد رشد معادل ۱.۹۳ درصد به ۱۷ هزار و ۸۸۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۴۶ واحد افزایش، معادل ۱.۹۳ درصد به ۱۳ هزار و ۲۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۲۴۳ واحد رشد، معادل ۳.۰۵ درصد به ۱۰۹ هزار و ۴۷۶ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۱۵ واحد افزایش معادل ۳.۰۴ درصد به ۷۱ هزار و ۶۰۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۹۳ واحد رشد معادل ۲.۵۵ درصد، به ۲۰۴ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با ۳۰۹ واحد، فارس با ۲۳۱ واحد، فملی با ۲۰۸ واحد، کگل با ۱۸۷ واحد، جم با ۱۲۲ واحد، تاپیکو با ۱۱۶ واحد و فخوز با ۱۰۷ واحد»  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

رشد دسته جمعی شاخص صنایع

این گزارش می‌افزاید، اکثر شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز روز جاری با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۳۹۹۹ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۸۴ هزار و ۸ واحد، ذغالسنگ با ۷۱  واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به یک هزار و ۵۸۵ واحد، فلزات اساسی با ۲۹۱۱ واحد صعود معادل ۴.۴۰ درصد به ۶۹ هزار و ۲۹ واحد، چند رشته‌ای با ۴۰۳ واحد رشد معادل ۴.۳۵ درصد به ۹ هزار و ۶۶۷ واحد، انتشار و چاپ با ۸۴۸۱ واحد صعود، معادل ۴.۳۱ درصد به ۲۰۵ هزار و ۲۲۰ واحد، فرآورده‌های نفتی با ۱۳ هزار و ۲۹۰ واحد رشد معادل ۴.۰۳ درصد به ۳۴۲ هزار و ۶۸۰ واحد و شیمیایی با ۲۲۹  واحد افزایش معادل ۳.۹۳ درصد به ۶ هزار و ۶۰ واحد رسید.

بیشترین افزایش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «خرینگ، تپمپی، فرآور، چفیبر، لخزر، فاسمین و کروی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کمنگنز، دزهراوی، غگل، دانا، ثاباد، ددام و دفارا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

 در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۲۱ هزار و ۹۶۵ نوبت معاملاتی، بیش از یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۳۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز با ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش به ۳۸۷ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید